زنان اسرائیلی ملزم به پوشیدن حجاب شدند

روزنامه صهیونیستی معاریو در خبری نوشت: خاخام های فرقه افراطی حریدیم فتوایی را صادر کرده اند که به موجب آن زنان اسرائیلی ملزم به پوشیدن نقاب و مانتویی گشاد برای پوشاندن تمامی اجزای بدن خود شده اند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت ،قدس آنلاين به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو در خبری نوشت: خاخام های فرقه افراطی حریدیم فتوایی را صادر کرده اند که به موجب آن زنان اسرائیلی ملزم به پوشیدن نقاب و مانتویی گشاد برای پوشاندن تمامی اجزای بدن خود شده اند. براساس این فتوا، زنان از نشان دادن آرایش خود در اماکن عمومی، صحبت کردن با تلفن همراه در خیابان یا ایستگاه اتوبوس منع می شوند. معاریو نوشت: این فتوا نوعی از افراط گرایی برخی گروه های دینی حریدیم است و در واقع آغاز تولد طالبانیسم یهودی در اسرائیل به شمار می رود.

هزاران نسخه از این فتوای جدید در خیابان ها و بر روی دیوارها چسبانده شده است و امضای تعدادی از خاخام ها از جمله خاخام اسحاق طوبیا رهبر فرقه حریدیم در زیر آن به چشم می خورد. علاوه بر موارد مذکور، فروش لباس های ویژه زنان توسط مردان و به نمایش گذاشتن آن ها در ویترین مغازه ها نیز جرم و گناه شمرده شده است. البته فروشندگان مخالف بدون توجه به این فتوا همچنان به کار خود ادامه می دهند. این مسأله باعث بروز تنش ها و ناآرامی هایی میان فروشندگان و اعضای این فرقه تندرو دینی شده است. به نوشته این روزنامه صهیونیستی، علاوه بر حریدیم ها، یک گروه دیگر دینی فتوایی میانه رو تر از این صادر کرده که در آن زنان از پوشیدن نقاب معاف هستند علاوه بر اینکه موافقت همسر زن نیز شرط اصلی پوشیدن نقاب به شمار می رود. 

/انتهای متن/

درج نظر