معاون استانداری کرمانشاه: زنان از کمبود نشاط رنج می‌برند

معاون سیاسی – امنیتی استانداری کرمانشاه، برلزوم ایجاد چهار پارک بانوان در نقاط مختلف شهر کرمانشاه تاکید کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا،جلال منکرسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه درجلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با بیان اینکه امروز زنان ما از مشکل کمبود نشاط رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: باید محلی برای ورزش و امور فرهنگی و رفاهی بانوان در نظر گرفته شود تا بتوان شاهد بهبود روحیه آنان بود.

منکرسی با بیان اینکه این پارک‌ها باید در محل‌هایی مناسب ایجاد شوند که به آن اشراف وجود نداشته باشد، ازشهرداری خواست نسبت به مکان‌یابی دقیق این پارک‌ها اقدام کند.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه از دستگاه‌های مختلف خواست تا طرح‌ها و پیشنهادات خود در حوزه مربوط به بانوان و خانواده را به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرند و در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه کشور به دلیل برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها با محدودیت‌هایی رو به روست، افزود: باید پیشنهاداتی که توسط دستگاه‌ها مختلف مطرح می شود بررسی و اولویت بندی شود تا در صورت تایید، اعتبار لازم برای آن در بودجه سال 93 استان کرمانشاه مد نظر قرار گیرد.

منکرسی همچنین در خصوص اهمیت نقش بانوان در جامعه و خانواده و خصوصا تربیت فرزندان و نسل آینده، یادآوری کرد: باید برای تامین امکانات و توجه به امور فرهنگی و آموزشی بانوان اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه در خصوص پارک بانوان کرمانشاه گفت: تا زمانی که همین پارک بانوانی که در دست اقدام است به پایان نرسد، نباید پروژه ای جدید را آغاز کرد.

امید کریمی با انتقاد از محلی که برای احداث پارک بانوان کرمانشاه در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برای اینکه این پارک بر اساس استانداردهای کشور ساخته شود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اعتبار 10 میلیارد تومانی پیشنهاد شده برای سال 93 این پروژه کافی نیست.

وی تصریح کرد: در سال 90 تنها 500 میلیون تومان اعتبار به پروژه پارک بانوان کرمانشاه اختصاص یافت، در سال 91 نیز هیچ اعتباری از محل منابع استانی به پارک بانوان داده نشد و در سال جاری هم 462 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با انتقاد از کمبود اعتبار این پروژه، گفت: اگر این روند تخصیص اعتبار ادامه پیدا کند، ساخت پارک بانوان کرمانشاه سال ها به طول می انجامد.

در ادامه این نشست نسرین بهادری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به تشریح پیشنهادات این حوزه برای سال 93 پرداخت و خاطرنشان کرد: تداوم طرح مطلع مهر که مربوط به آموزش زوجین برای کاهش آسیب های اجتماعی است با 320 میلیون تومان اعتبار، احداث فرهنگسرای بانوان با دو میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار، احداث مجتمع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان (پارک بانوان) با 10 میلیارد تومان اعتبار، ایجاد بازارچه خود اشتغالی به منظور حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با 470 میلیون تومان اعتبار، ایجاد صندوق قرض الحسنه بانوان با 320 میلیون تومان اعتبار، ایجاد کانون های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح استان با دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار، استقرار مشاوران زن در کلانتری ها با 500 میلیون تومان اعتبار، تاسیس یک مجموعه ورزشی با امکانات لازم برای مراجعه زنان کارمند در ساعات غیر اداری با دو میلیارد تومان اعتبار، طرح های پژوهشی مربوط به بانوان و خانواده با 700 میلیون تومان و … از مهمترین این پیشنهادات و طرح هاست.

Win 50 Fuel Points to win Free At www.krogerfeedback.com

وی اظهارداشت: آموزش مهارت به زنان روستایی و عشایر، آموزش ترویج کشاورزی به زنان روستایی و عشایر، توانمندسازی زنان در حوزه تولید نهال مرتعی و جنگلی، برگزاری دوره ها و سمینارهای هم اندیشی در جهت مسائل خانواده و … از دیگر برنامه های پیشنهادی است که امیدواریم برای آنها در بودجه سال 93 استان سهمی در نظر گرفته شود.

در ادامه این کارگروه دستگاه های مختلف از جمله بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه رازی، صدا و سیما، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و صنایع دستی، هلال احمر و … نیز پیشنهادات خود را برای حوزه بانوان و خانواده مطرح کردند تا در صورت تایید به شورای برنامه ریزی ارجاع وبرای آن در بودجه سال 93 استان سهمی در نظر گرفته شود.

برگزاری کنگره لاله های معصوم در استان برای یادمان زنان شهیده، ایجاد مرکز فرهنگی و حسنیه شهدا برای زنان جانباز، برگزاری همایش برای ارتقا سطح فرهنک در خصوص افزایش نسل و کاهش آمار طلاق، وارد کردن زنان به حوزه تولید کاشت نهال و گیاهان دارویی، ایجاد یک مرکز فروش برای تولیدات حوزه بانوان، طر ح های فرهنگی و آموزشی، غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار، نمایشگاه دائمی فروش محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، ایجاد یک سرپناه برای زنان کارتن خواب و … از دیگر پیشنهاداتی بود که در این کارگروه مطرح شد.

/انتهای متن/

درج نظر