تجلیل از یکصد زن اسوه بسیجی در سطح ملی

رییس بسیج جامعه زنان کشور گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، در همایشی از یکصد زن اسوه بسیجی در سطح ملی تجلیل خواهد شد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ˈمینو اصلانیˈ روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بسیج، افزود: در این همایش که در چهارمین روز از این هفته در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار خواهد شد، 500 زن بسیجی حضور خواهند داشت و از یکصد زن فعال در عرصه های مختلف فرهنگی، پژوهشی، قرآنی، هنری، عفاف و حجاب، ورزشی، رسانه و زنانی که بیش از چهار فرزند موفق دارند، تجلیل می شود.

وی ˈبسیج پیشتاز حماسه و خدمتˈ را شعار امسال بسیج زنان کشور عنوان و اضافه کرد: به منظور معرفی ابعاد مختلف نقش زن در دفاع مقدس بخصوص در مناطق جنگی، 20 نویسنده زن را به مناطق عملیاتی در جنوب کشور اعزام خواهیم کرد تا سوژه هایی مناسب را برای تولید آثار ارزشمند و جدید در حوزه دفاع مقدس به دست آورند.

دیدار با مادر شهید علم الهدی، حضور بر مزار شهید ˈمریم فرهانیانˈ، بازدید از چایخانه اهواز از جمله برنامه های این سفر است که اصلانی به آن اشاره کرد.

رییس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه افتتاح 500 مهد قرآنی در سراسر کشور از دیگر برنامه های این هفته است، ادامه داد: در گذشته تعداد 700 مهد قرآنی در کشور راه اندازی شده بود که با افتتاح مهدهای جدید قرآنی، شمار آن به یک هزار و 200 مهد افزایش می یابد.

اصلانی تصریح کرد: بسیج جامعه زنان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در چشم انداز 20 ساله و پیش بینی 10 میلیون حافظ قرآن بر آن شد به منظور تحقق این امر ابتدا به تربیت مربی مهدهای قرانی با برگزاری دوره های آموزشی اقدام کند لذا 500 مربی در تابستان امسال این دوره ها را طی کردند.

رییس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: در کنار تشکیل مانورهای فرهنگی اعم از نمایشگاه های کتاب و نرم افزار و همایش های مختلف فکری تبلیغی در 30 هزار پایگاه مقاومت کشور، ایجاد بستر دیدار با خانواده شهدا به خصوص خانواده هفت هزار زن شهید از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج است.

اصلانی از مشاوره های دینی و پزشکی به نمازگزاران زن شرکت کننده در نماز جمعه خبر داد و افزود: قرار است حلقه های صالحین که حلقه های تربیتی بسیج هستند برای تعمیق مباحث دینی پیش بینی شده در مراسم نماز جمعه حاضر شوند.

نشست تخصصی نقش زنان در حرکت های مردمی جهان اسلام با رویکرد الگوی سوم از دیگر برنامه های بسیج زنان کشور در ششمین روز از هفته بسیج است که اصلانی از آن خبر داد.

وی یادآور شد: این نشست با حضور 50 نفر از زنان که حدود 40 نفر آن ها با ملیت های مختلف از کشورهای آمریکا، فرانسه، تونس، مصر و غیره هستند برگزار می شود و هدف از آن تببین الگوی سوم برای مردم جهان، برداشتن اولین گام در مسیر جهانی شدن الگوی سوم ، تاکید بر نقش بسیج جامعه زنان به عنوان راهی برای اجرایی شدن الگوی سوم است.

اصلانی اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، زن شرقی خنثی و بدون تاثیر است، به زنان غربی هم نگاه ابزاری می شود اما زن مسلمان ایرانی، روح لطیف زنانه را با مجاهدت در هم آمیخته است.

 /انتهای متن/

درج نظر