جزئیاتی از طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه در کشور خبر داد و گفت: می‌خواهیم دانش‌آموزان دختر در مدرسه در محیطی راحت‌تر و آزادانه حرکت کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از مشرق، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به اجرای طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: می‌خواهیم دانش‌آموزان دختر در مدرسه آزاد باشند.

وی در واکنش به این جمله که اجرای طرح محرم‌سازی در تهران با وجود ساختمان‌های چندین طبقه سخت است، گفت: روز اول هم گفتیم، تلاش کنیم تا آن جا که می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ اعتقاد به همه یا هیچ ندارم بلکه معتقدم هر جا می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که دختران دانش‌آموز در یک محیطی راحت‌تر و آزادانه حرکت کنند، باید عمل کنیم؛ حتی ممکن است در شهر تهران اصلاٌ نتوانیم اما در شهرهایی که امکانش وجود دارد، چرا انجام ندهیم؟

فانی در خصوص برآورد بودجه این طرح بیان داشت: اصلاً بودجه نمی‌خواهد یا بودجه زیادی نمی‌طلبد؛ معماران باید در طراحی‌های ‌جدید، این نکته را به عنوان یک پارامتر در نظر بگیرند؛ ضمن اینکه ممکن است در بعضی از مدارس قدیمی با هزینه‌های خیلی کم، بتوان این طرح را اجرا کرد.

 /انتهای متن/

درج نظر