آخرین وضعیت اشتغال و باسوادی زنان

دبیر كل اتاق تعاون ایران به حضور گسترده زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كردو گفت: نرخ باسوادی زنان قبل از انقلاب اسلامی 34 درصد بوده و پس از پیروزی انقلاب به 80 درصد افزایش یافته و هم اکنون ضعیت بازار كار كشور، پنج میلیون زن در بازار کار فعالیت می کنند.

17

سرویس خبر به دخت/

 ‘داریوش پاك‌بین’ در سومین همایش از سلسله همایش‌های سال بین‌المللی تعاون با محوریت تعاون و بانوان افزود: عدم خودباوری زنان در مسائل اقتصادی یكی از موانع رشد آنان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینكه هم اكنون شرایط برای بروز و ظهور توانمندی‌های زنان در قالب تعاونی فراهم شده است،تصریح كرد: حضور زنان در اقتصاد كشور سبب بهره‌وری، پویایی و توسعه‌ اقتصادی است و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان به شكل شایسته‌ای در قالب فعالیت‌های جمعی استفاده شود.

وی كاهش نقدینگی، فقدان تجربه كاری و عدم بازار‌یابی مناسب را از عمده مشكلات ‌تعاونی‌های بانوان عنوان كرد و افزود: بسیاری از بانوان از ارایه تسهیلات و امكاناتی كه دولت برایشان در نظر گرفته، بی‌اطلاع‌ هستند، بنابراین نحوه ارایه تسهیلات و امكانات دولتی به تعاونی‌های بانوان باید به شكل مناسبی اطلاع رسانی شود.

پاك بین گفت: طبق آخرین وضعیت بازار كار كشور،  پنج میلیون نفر از مجموع 24 میلیون شاغل، زنان هستند .

وی، ارائه تسهیلات ارزان ‌قیمت و كمك‌های بلاعوض به تعاونی‌های بانوان، ارائه مشاوره‌های حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی، ایجاد و تشكیل تعاونی‌های زنان با هدف گسترش مشاغل خانگی و اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی بانوان به كشور‌های هدف را از راهكارهای موثر تقویت و توسعه‌ تعاونی‌های زنان كشور عنوان كرد.

منبع : وفا/انتهای متن/

نمایش نظرات (17)