دولت بیمه‌زنان خانه‌دار را اولویت دهد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه‌زنان خانه‌دار باید در دستور کار و اولویت دولت قرار گیرد چراکه این امر منجر به حمایت از زنان خواهد شد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از جهان، زهره الهیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: بیمه زنان‌خانه‌دار ضرورتی است که از سال‌های قبل مطرح بوده و مجلس شورای اسلامی و دولت به این موضوع اهتمام داشته است که باید بگویم بیمه‌زنان خانه‌دار باید در دستور کار و اولویت دولت قرار گیرد چراکه این امر منجر به حمایت از زنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنان در سال‌های متوالی وقت و انرژی خود را در خانه صرف می‌کنند و خانه‌داری جزء مشاغل با ارزش محسوب می‌شود، افزود: زنان برای مدیریت خانه تلاش می‌کنند و طی کاری سخت و سنگین در منزل به تربیت فرزندان پرداخته‌اند که این امر نیاز به آرامش دارد بنابراین با بیمه شدن می‌توان این آرامش را به مادران داد.

این کارشناس مسائل زنان با اشاره به اینکه زنان‌خانه‌دار باید از نظر معاش در آرامش باشند، ادامه داد: طبق بررسی‌های سال‌های قبل ارزش کار خانگی بسیار بالا است که سال ۱۳۸۶ مرکز پژوهش‌های مجلس بیمه زنان‌خانه‌دار را تهیه کرده است و هزینه پرداخت آن را ۱۸۵ هزار تومان در ماه دانسته است که با توجه به تورم این مبلغ باید امروز افزایش و چندین برابر شود.

الهیان تاکید کرد: حق بیمه زنان خانه‌دار مانعی بود که باعث شد این طرح اجرا نشود ،چراکه مبلغی که زنان باید پرداخت می‌کردند، بسیار سنگین و از عهده آن ها خارج بود، بنابراین این موضوع فراموش شد که دولت باید با حمایت بیشتر این طرح را اجرایی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: دولت پرداخت حق بیمه زنان خانه ‌دار را کاهش دهد و از آن ها حمایت کند تا مشا شاهد بیمه شدن تمام زنان‌خانه‌دار باشیم.

 /انتهای متن/

درج نظر