پیشنهاد استفاده از مرخصی اجباری مادران شاغل در هنگام تعطیلی مدارس و مهدها

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در جلسه امروز هیأت دولت پیشنهاد می‌دهیم تا مادران شاغل بتوانند در ایامی که مدارس و مهدکودک‌ها به علت آلودگی هوا تعطیل می‌شوند بتوانند از مرخصی اجباری استفاده کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس،شهیندخت مولاوردی در خصوص اجرای افزایش مرخصی زایمان گفت: هم اکنون برخی از دستگاه‌ها به دلیل نداشتن بودجه مناسب افزایش مرخصی زایمان مادران را اجرایی نمی‌کنند مانند وزارت آموزش و پرورش که به دلیل کثرت مشمولان و تحمیل هزینه زیاد به این وزارتخانه در صورت اجرایی شدن این قانون تا کنون موفق به اجرای این قانون نشده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی نیز که اخیراً اعلام کرد اگر بخواهد قانون افزایش مرخصی زایمان را اجرا کند به بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که آن هم تأمین نشده است و به همین دلیل از سوی تأمین اجتماعی این قانون اجرا نمی‌شود.

مولاوردی همچنین در خصوص ازدواج سرپرست و فرزند خوانده نیز گفت: هم اکنون کار گروه حقوقی ما در حال بررسی این موضوع است تا بتوانیم لایحه‌ای را در این خصوص به مجلس ارائه دهیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم.

وی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: گزارش‌های آن گرفته شده است و فراکسیون زنان مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع است و امیدواریم بتوانیم اجرای بیمه زنان خانه‌دار را برای 200 هزار نفری که در قانون بودجه 92 لحاظ شده است تا پایان امسال اجرایی کنیم.

مولاوردی همچنین درخصوص امکان تعطیلی مادران شاغل در زمان تعطیلی مهدها و دبستان‌ها گفت: در جلسه هیأت دولت امروز پیشنهاد می‌دهیم تا در ایامی که به دلیل آلودگی هوا مدارس و مهدها تعطیل می‌شود مادران شاغل به مرخصی اجباری بروند تا بتوانند در کنار فرزندان خود باشند.

 /انتهای متن/

درج نظر