اشتغال یکی از عوامل مهم تقاضای طلاق از سوی زنان است

یک جامعه شناس در خراسان شمالی گفت: شاغل بودن و داشتن امنیت اقتصادی یکی از عوامل اصلی تقاضای طلاق از سوی زنان در حال حاضر است.

1

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،مهدی نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر تقاضاهای طلاق در این استان از سوی خانم‌هاست، افزود:10 تا 15 سال گذشته خانم‌ها از لحاظ اقتصادی مستقل نبوده و به شوهران خود وابسته بودند و اگر مشکلی هم برای آن ها پیش می‌آمد تمایلی نیز به طلاق نداشتند، این در حالیست که در حال حاضر با بروز کوچکترین مشکل، برخی از زنانی که شاغل هستند تصمیم به جدایی می‌گیرند.

نوری تغییر نگرش، ارزش و هنجارها را یکی دیگر ازعلل بروز این مشکل دانست و اظهارداشت: در زمان‌های گذشته جامعه به دلیل اینکه سنتی بوده و هنجارها در آن تغییر پیدا نکرده بود این مشکل کمتر مشاهده می‌شد، اما با بروز این تغییرات، تمایل طلاق نیز در خانم ها افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سطح تحصیلات خانم‌ها یکی دیگر از عوامل زمینه ساز در بروز این مشکل است، تصریح کرد: میزان سطح تحصیلات و به دنبال آن انتظارات افزایش پیدا کرده است، نگرش در جامعه تغییر یافته اما ارزش‌ها به درستی انتقال پیدا نکرده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: به همراه افزایش سطح تحصیلات، چگونگی رفتار کردن و انتظارات نرمال داشتن از فرزندان و شوهر به درستی به خانم‌ها آموزش داده نشده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام طلاق را منع نکرده اما آن را شایسته نیز ندانسته و آخرین راه حل قلمداد کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از بین رفتن قبح طلاق در جامعه و عادی شدن این معضل اجتماعی سبب شده است تا برخی از خانم‌ها به راحتی به آن تن دهند.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)