کری برای خوشایند شاهزادگان سعودی ‘تساوی زن و مرد’ را نادیده گرفت

در حالی که آمریکا همواره خود را یکی از حامیان ‘تساوی حقوق زن و مرد’ و برابری جنسیتی معرفی می کند و از این موضوع بارها بهره گیری سیاسی کرده است، وزیر امور خارجه این کشور در اقدامی غیر منتظره و برای خوشایند شاهزادگان سعودی برابری جنسیتی را نادیده گرفته و گفت: رانندگی زنان مساله داخلی عربستان است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از شبكه ايران ،جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ریاض گفت: مسلم است که ما همواره از برابری جنسیتی، نژادی و سایر شرایط بین افراد استقبال می‌کنیم ،اما مساله رانندگی زنان در عربستان یک مساله داخلی است و بستگی به مقامات سعودی دارد که درباره ساختار اجتماعی و سایر انتخاب‌ها و زمان انجام ‌آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، این سخنان وزیر امورخارجه آمریکا که نشان از دوگانگی سیاسی این کشور در مواردی مانند حقوق بشر، اصل دموکراسی و آزادی دارد، در حالی بیان می شود که چندی پیش جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: ما از حضور کامل زنان در جامعه عربستان حمایت می‌کنیم. مردم در سراسر جهان حقوق جهانی مشترکی دارند و می‌توانند این حقوق را به صورت صلح‌آمیز بیان کنند.
اما جان کری در دیدار و گفتگو با رهبران سعودی گفت: چالش جدید عربستان با موضوع رانندگی زنان یک مناظره خوب و سالم است و من فکر می‌کنم که بهتر است این مساله را بر عهده مردم عربستان بگذاریم که در آن دخیل هستند.
گفتنی است، زنان عربستانی که از ظلم علمای وهابی و امرای آل سعود به ستوه آمده اند، بارها از جوامع بین المللی و بویژه آمریکا خواسته اند که برای حل مشکلات آن ها مداخله کرده و با مقامات کشورشان مذاکره کنند اما موضع گیری جدید جان کری که بیشتر برای خوشایند شاهزادگان سعودی بود باعث ناامیدی زنان عربستان از آمریکا شد.

 /انتهای متن/

درج نظر