بانوی قهرمان گلف از نبود مربی، زمین و مسابقه گله دارد

مدتی است در غیاب رقبای مطرح و نامی گلف ایران در صدر بازیکنان قرار گرفته است. 26 ساله و از سرزمین خرم‌آباد است. گلف را از سال 87 آغاز کرده و به دلیل علاقه‌اش خیلی زود به عضویت تیم ملی درآمد و از همان سال نیز مربیگری در استان لرستان را شروع کرد. دل پردردی دارد و از اینکه تیم ملی گلف به هیچ مسابقه خارجی اعزام نمی‌شود، تیم ملی مربی ندارد و کارت مربیگری‌اش را هنوز به او نداده‌اند، گلایه دارد.

0

سرویس اجتماعی به دخت؛معصومه کیانی/

زیبا مردانی از سال 87 که پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است، تنها در یک مسابقه دانشجویان جهان و اردوی تمرینی ترکیه شرکت کرده است. سالها رقابت اصلی میان عسل پورحیدری و نازنین شهرکی بود که برای گرفتن مقام اول و دومی رقابت تنگاتنگی داشتند، اما به دلایلی در مسابقات قهرمان کشوری سال گذشته نتوانستند جایگاهشان را حفظ کنند.

درعین حال, گلف‌باز لرستانی با زدن 78 ضربه در مسابقه روز اول و 83 ضربه در روز دوم مسابقات، قهرمان ایران شد. مردانی می‌گوید: از طریق یکی از دوستانم با این رشته آشنا و در زمین 100 متری خرم‌آباد تمرین کردم، از سال 87 که در این رشته فعالیت می‌کنم, تنها در چند مسابقه خارجی شرکت کردم.

وی می‌افزاید: از آن سال تاکنون, تنها به مسابقات دانشجویان جهان چین و یک اردوی تمرینی ترکیه رفتیم که حاصل آن آخری در مسابقات دانشجویان جهان بود. این نتیجه طبیعی بود چراکه وقتی اردویی تشکیل نشده و تمرینی نداشته باشیم، نتیجه‌ای بهتر از این عایدمان نمی‌شود.

گویا خرم‌آباد نیز شرایط مناسبی برای تمرین این گلف‌باز جویای نام ندارد، مردانی اظهار می‌کند: در خرم‌آباد یک زمین 100 متری برای تمرین داریم که کافی نیست، تجهیزات را باید خودمان تهیه کنیم، هر عدد توپ گلف دو هزار تومان هزینه دارد، در عین حال بهترین بازیکنان را داریم.

تشویق خانواده‌اش را در تداوم فعالیت و موفقیتش موثر می‌داند و ادامه می‌دهد: خانواده‌ام مرا در این رشته تشویق می‌کنند اما از بس مسابقه‌ای برایمان برگزار نکرده‌اند. من مربی و بازیکن هستم اما وقتی اردویی نیست, چطور می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ چیزی بلد نیستیم. زمین‌های گلف اینجا خوب نیست, ضربه‌زدن در اینجا فایده‌ای ندارد.

وی با ابراز این مطلب که کلید هیات گلف استان لرستان را دارد، می‌گوید: من کلید هیات را دارم و در زمین گلف خرم‌آباد تمرین می‌کنم. اگر زمینی مثل تهران داشتیم, وضعیت‌مان بهتر بود. خردادماه امسال یک اردوی سه روزه برگزار شد که اجازه دادند تمرین کنیم.

این بانوی گلف‌باز که گلایه‌هایش زیاد است، به نداشتن مربی اشاره کرده و می‌گوید: به تنهایی تمرین می‌کنم, چون مربی نداریم. همچنین مربی‌گری تیم نوجوانان استان را نیز برعهده دارم، سارا بهاروند، یکی از شاگردانم به مسابقات نوجوانان تایلند اعزام شد.  به همین دلیل است که می‌گویم، گلف استان لرستان بازیکنان مستعد زیادی دارد که در صورت وجود امکانات می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند.

جالب است بدانید، وی دوره مربیگری گلف را گذرانده و چند سالی است مربیگری می‌کند، اما هنوز کارت مربیگریش را دریافت نکرده است. وی درباره دلیل این امر اظهار می‌کند: پیش از این به بازیکنان تیم ملی بدون امتحان، کارت مربیگری می‌دادند، اما من یک سال گذشته امتحان دادم و هنوز کارت مربیگری‌ام را دریافت نکرده‌ام، به مسئولان فدراسیون مساله را گفتم و آنها جواب دادند، باید دوره دیگری را پشت سر بگذاری، آقای جمشیدی مسئول این کار هستند که دفعه آخری که مراجعه کردم، مسافرت بودند.

مردانی معتقد است: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم, باید اردوهای تیم ملی زیاد باشد، حداقل به یک مربی خوب احتیاج داریم. از طرفی تیم ملی آقایان قرار است به مسابقات بهترین‌های آسیا در چین اعزام شود که اگر بانوان را نیز به چنین مسابقاتی اعزام کنند، به رشد گلف بانوان و به بالا رفتن تجربه‌شان کمک می‌کند، اما می‌گویند، بودجه نیست, اگر باشد, شما را هم اعزام می‌کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر