انجام آمایش سرزمینی برای بهبود وضعیت زنان تهرانی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، گفت: ما در کلانشهر تهران وضعیت زنان را در حوزه فرهنگی و اجتماعی مانند سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده و مشارکت‌های اجتماعی بانوان بررسی و نیازها را بر اساس اولویت‌ها احصا کرده‌ایم.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا نرگس معدنی‌پور، با اشاره به اینکه در سال 93، آمایش سرزمینی در سطوح منطقه‌ای در جهت بهبود وضعیت زنان انجام می‌شود و در مرحله‌های بعد این کار در سطح نواحی و محلات صورت می‌گیرد، افزود: پس از آنکه مطالعات در سطوح محلات انجام شد، می‌توانیم برنامه‌های مدونی را برای زنان اجرا کنیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره برنامه بهبود وضعیت زنان خانه‌دار، اظهارکرد: از سال 89 تا سال 91 پژوهش‌هایی درباره وضعیت موجود بانوان در شهر تهران انجام گرفت و سندی تنظیم شده و برنامه‌های مشخصی در کلانشهر تهران تدوین کردیم، ولی این برنامه‌ها زمانی مثمر ثمرخواهند بود که وضعیت زنان به صورت منطقه‌ای و محله‌ای بررسی شده باشد و در جهت بهبود وضعیت زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنان از محلات شروع کنیم.

معدنی‌پوربا بیان اینکه شهرداری تهران برنامه پنج ساله اول را در همه بخش‌ها و حوزه‌ها مانند حوزه فرهنگی – اجتماعی و بانوان تهیه کرده است، اظهارکرد: بر اساس سند چشم‌انداز اول شهرداری برنامه‌ها تاکنون اجرا شده است و اجرای برنامه پنج ساله دوم از سال 93 شروع می‌شود و به مدت پنج سال ادامه خواهد یافت که البته در مدیریت چهار ساله دکتر قالیباف باید عملیاتی شود.

وی در ادامه گفت: برنامه عملیاتی سند پنج ساله دوم باید طراحی و تدوین شود و برای سال بعد در حال برنامه‌ریزی برنامه‌ها هستیم، ضمن آنکه جشنواره تسنیم نیز بر اساس سند چشم‌انداز طراحی شده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه مشخص می‌کند که هر سال باید چه مسیری را طی کنیم، اظهارکرد: سال گذشته گروه‌های همیاری اجتماعی بانوان شکل گرفت و در سال جاری کانون‌های بانوان شکل می‌گیرد، ضمن آنکه سال‌های آینده به تعداد اعضای کانون‌ها افزوده می‌شود.

معدنی‌پوردر پایان گفت: بر اساس گروه مخاطب خود 9 کانون را در سرای محلات تشکیل داده‌ و آن ها را به سه کانون جامع دختران، بانوان و خانواده تبدیل کرد‌ه‌ایم. کانون‌ها تحت نظرخانه‌های تسنیم در سطح محلات و ادارات امور بانوان در سطح منطقه و اداره کل امور بانوان در سطح شهر تهران مدیریت می‌شوند و اعضا می‌توانند در یکی از کانون‌ها جذب شوند وبا گذراندن آموزش‌های لازم، بر اساس نیاز محله خود برنامه‌ریزی کنند.

 /انتهای متن/

درج نظر