با طلای نیمی از زنان ایران می‌توانیم بانک‌های آمریکا را بخریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور گفت: شایسته است که در نظام جمهوری اسلامی جایگاه و قداست خانواده بیش از پیش حفظ و تقویت شود و دولت در جهت اجرای کامل قوانین مربوطه مانند راهکار توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، قانون تسهیل ازدواج جوانان، قانون استفاده مادران از ۹ ماه مرخصی زایمان و قانون حمایت از خانواده را با تخصیص اعتبار لازم در بودجه انجام دهد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل ازجهان فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان‌دستور اظهار داشت: روزهای آتی در تاریخ مناسبات مهمی مانند روز مباهله، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، روز نوجوان و بسیج دانشجویی و هفته آینده شب اول محرم مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و به تعبیر ملت ایران روز “مرگ بر آمریکا” را در پیش رو داریم که همگی را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: شایسته است که در نظام جمهوری اسلامی جایگاه و قداست خانواده بیش از پیش حفظ و تقویت شود و دولت در جهت اجرای کامل قوانین مربوطه مانند راهکار توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، قانون تسهیل ازدواج جوانان، قانون استفاده مادران از ۹ ماه مرخصی زایمان و قانون حمایت از خانواده را با تخصیص اعتبار لازم در بودجه انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: ملت ایران به استقبال از برگزاری روز ۱۳ آبان رفته است و همه وقایع بیانگر کینه‌توزی و اسلام‌‌ستیزی و دشمنی دولتمردان آمریکایی علیه ملت ما است؛ ماجرای تبعید حضرت امام (ره)، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت دانش‌آموزان در این روز از حافظه تاریخی ما هرگز زدوده نخواهد شد.

آلیا افزود: به ویژه در مراسم امسال به دلیل برخی مواضع سردمداران آمریکایی مانند وندی شرمن، جان کری و دیک چنی، ذکر سیاسی “مرگ بر آمریکا” در آستانه محرم حسینی طنین‌انداز خواهد شد و ذکر شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آن امروزه در بیشتر کشورهای جهان حرکتی انقلابی برای رهایی مستضعفان تلقی می‌شود. این روز در کشور ما روز نظرسنجی و رفراندومی برای ارتباط با آمریکا است و پاسخی به آنان که ذوق‌زده شده‌اند و در خیال رابطه دلشان قنج می‌زند.

وی گفت: این روزها موضوع گزارش احمد شهید گزارشگر مزدور حقوق بشری که با اتکا به اطلاعات دروغین تروریست‌های خائن تهیه شده است، عمق کینه استکبار به ملت ما را بیان می‌کند؛ آقای احمد‌شهید، نظر شما در مورد شهادت مرزبانان ما در سراوان چیست؟ در پاسخ به شهادت دانشمندان هسته‌ای چه می‌گویید و از مواضع تبعیض نژادپرستانه مقامات آمریکایی در کشتن سیاهپوستان و اعدام مبتلایان به بیماری روانی چه خبر دارید؟

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اینگونه گزارشات هیچ ارزش فعالیت حقوق بشری ندارد و ما در فراکسیون حقوق بشر مجلس این مواضع را محکوم کرده و جمهوری اسلامی ایران با دعوت از گزارشگران منصف وضعیت حقوق بشر خود را به ویژه در موضوع حقوق زنان، کودکان، معلولان و اقلیت‌های دینی در نشست‌های دوره‌ای ارائه خواهد داد.

آلیا در خصوص مذاکرات ژنو گفت: در مذاکرات با ۱+۵ ،‌ در مذاکرات وین، با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نمایندگان مذاکره‌کننده نباید از چهارچوب NPT خارج شوند. در این فرایند رژیم صهیونیستی و آمریکا، ایران و مجلس جمهوری اسلامی را قطعا نامحرم می‌دانند، لذا شایسته نیست این نگاه در برخی مسئولان اجرایی کشور هم باشد.

وی خطاب به ظریف گفت: آقای ظریف؛ مشروعیت شما در جایگاه وزارت برخواسته از رای مجلس است، لذا مجلس را امین خود بدانید. پشیمان نمی‌شوید و ما از شما حمایت می‌کنیم. ما با رویکرد برد – برد موافق هستیم، اما نگرانی آن است که گاهی بر اثر فشار برخی غضنفرهای داخلی نتیجه تمام تلاش‌ها مانند دوره اصلاحات برد آمریکا شود و مواجهه با تحریم‌های غیرقانونی جدید باشیم.

آلیا با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه اظهار داشت امروزه بحران و ناآرامی در منطقه غرب آسیا منشأ ضرر و زیان شده است که ما خواهان رفع بحران از طریق سیاسی بویژه در مذاکرات ژنو ۲ هستیم.

وی خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: آقای روحانی شما که ملبس به لباس پیامبر اکرم (ص) و از رجال سیاسی و باسابقه هستید، شایسته است در اسرع وقت اعتدال را تعریف کنید. مردم ولایت‌مداری که خالق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد بودند، می‌پرسند که چه اتفاقی افتاده که در فضای کشور مشکل اولویت‌دار زنان ما مصرف قلیان، خوانندگی و مضر بودن استفاده از مرخصی شیردهی اعلام می‌شود. لطفا واژه اعتدال را تعریف کنید که مانند واژه اصلاحات ذبح نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: چه شده که عده‌ای فضای سیاسی کشور را برای آرزوهای پوسیده خود در اهانت به عفاف و حجاب و ساحت خانواده شهدا مناسب تلقی می‌کنند؟ ما خانواده شهدا خون عزیزان خود را ایثار کردیم که اسلام و احکام آن بماند؛ ما تا آخر ایستاده‌ایم.

آلیا افزود: دیگری در جولانگاه روزنامه زرد در شب عید غدیر به ساحت امیرالمومنین علی (ع) اهانت می‌کند و دیگری مردم را دعوت به عدم برگزاری روز ۱۳ آبان می‌کند. همچنین دیگری به دنبال حذف ذکر سیاسی “مرگ بر آمریکا” از ادبیات جمهوری اسلامی است و آن را ناجوانمردانه به امام (ره) نسبت می‌دهد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی ما خیرخواه شما هستیم. لطفا اعتدال را در حوزه فرهنگ، سیاست، دین اقتصاد و زنان خانواده تبیین کنید. لطفا موجودی کیف خود را به بیگانه نگویید؛ به گفته رئیس کمیسیون بودجه مجلس دولت با پول کافی تحویل شما شده است و در بانک ذخایر طلا دارید. اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را به زیر پای مقام معظم رهبری بریزند با آن می‌توان بانک‌های آمریکا را خرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یادتان باشد شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌های مختلف به دختران و همسرانتان طلا هدیه می‌دهید.

 /انتهای متن/

درج نظر