بدبینی زوجین به یکدیگر ثمره دوستی‌های پیش از ازدواج است

مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب گفت: آشنایی‌ها و دوستی‌های پسر و دختر پیش از ازدواج طبق دستور شرعی و الهی نیست و موجب دلسردی و بدبینی زوجین از یکدیگر پس از ازدواج می‌شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا حجت الاسلام علی عبدالهی، گفت: پیش از ازدواج، دوستی دختران و پسران طبق موازین شرعی نیست چون اگر این گونه باشد هیچ گاه پس از ازدواج به طلاق نمی انجامند.

وی افزود: آشنایی‌های پیش از ازدواج زوجین باعث می شود که آنها پس از ازدواج از یکدیگر دلسرد شده و بدبینی نسبت به یکدیگر داشته باشند چون چنین ارتباط‌هایی در اذهان باقی مانده و پس از ارضای میل جنسی و حاکم شدن عقل و منطق، طرفین آگاه می‌شوند که دوستی‌های پیش از ازدواج به صلاح نبوده است.

این مدرس دانشگاه اظهارکرد: در کشورهای غیرمسلمان و غربی دوستی‌های قبل از ازدواج مرسوم و متداول است و نباید یک فرد مسلمان از کافر الگوبرداری کند، بنابراین عمل به دستورات اسلامی و شرعی موجب پایداری زندگی می‌شود.

حجت الاسلام عبدالهی تاکید کرد: اگر به قصد ازدواج دختر و پسر در مراسم خواستگاری برای آشنایی بیشتر صحبت کنند هیچ اشکالی ندارد چراکه حجب و حیا در این زمینه محفوظ است و آنان پیش از ازدواج به یکدیگر ذهنیتی مناسبی پیدا کرده و یکدیگر را پاک سرشت و معصوم قلمداد می کنند.

مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب با اشاره به معضل تشریفات در امر مقدس ازدواج گفت: متاسفانه تشریفات بی مورد، چشم و هم چشمی در تامین جهزینه و مهریه های سنگین از جمله مواردی است که در ازدواج جوانان خلل وارد می‌کند، بنابراین باید از تشریفات کمرشکن در امر مقدس ازدواج دوری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مهریه بالا ضامن دوام زندگی نیست، افزود: پیامبر اسلام(ص) در این زمینه فرمود خیر و برکت در زنی است که مهریه اندکی داشته باشد و در جای دیگر فرمود بهترین زنان امت ما زنانی است که مهریه کم داشته و بیشتر کمک حال همسرشان باشد.

مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب ادامه داد: وقتی زنی با مهریه سنگین به عقد مردی درمی آید، با توجه به اینکه پول و مادیات را پشتوانه خود می‌پندارد، برای همین درخواست‌های همسر را به عنوان دستور تلقی کرده و با هر بهانه کوچکی سر ناسازگاری می گذارند که چنین ازدواج‌هایی خیلی زود به طلاق و جدایی می انجامد.

/انتهای متن/

درج نظر