تندروی طرح جامع جمعیت در اشتغال زنان متأهل و تضییع حقوق دختران مجرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بحث به کار گیری خانم‌های متأهل به طرز بسیار افراطی مطرح شده تا جایی که می‌توان گفت به تضییع حقوق دختران مجرد منجر شده است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،زهره طبیب زاده نوری گفت: در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بحث به کارگیری زنان متأهل به طرز بسیار افراطی مطرح شده است.

وی ادامه داد: چیزی که در طرح جامع جمعیت مطرح شده مبنی بر این است که به کارگیری افراد غیر متأهل ممنوع است اما این موضوع با توجه به اینکه خانم‌ها در جامعه ما انتخاب کننده نیستند و اگر دختری در جامعه به دلیل برخی موانع اجتماعی ازدواج نکند با توجه به فشارهای اقتصادی که وجود دارد باید آینده خود را چگونه سپری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرف دیگر محیط‌های آموزشی برای حضور اجتماعی و اشتغال خانم‌ها امنیت بیشتری نسبت به ادارات خصوصی دارد و ما نباید دختران مجرد را از حضور در بخش‌های دولتی منع کنیم و چه تکلیفی باید نظام برای آن ها در نظر بگیرد چراکه اگر نتوانند وارد بخش‌های دولتی و محیط‌های آموزشی شوند و اگر این فرصت را از دختران مجرد بگیریم چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی آنها به لحاظ مالی در نظر گرفته می‌شود.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: این بند بسیار افراطی است و قانونگذار نباید به خاطر برخی جنبه‌های مثبت این طرح زمینه تضییع حقوق افراد را ایجاد کند که شرایط آنها را در عسر و حرج قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اشکالات عدید‌ه‌ای که در این طرح به چشم می‌خورد بهتر بود در بدو نگارش این طرح در کمیسیون تخصصی بر روی آن مطالعه بیشتری انجام شود و هم اکنون نیز قبل از اینکه این طرح به صحن بیاید باید کار مطالعاتی و ارزیابی دقیقی بر روی آن انجام شود تا مشخص شود به لحاظ اجرایی امکان اجرایی شدن آن وجود دارد یا خیر؟

طبیب زاده افزود: این طرح بار مالی زیادی را بر دولت وارد می‌کند و از طرفی در تعدادی از بندهای آن شاهد تضییع حقوق افراد و دختران مجرد هستیم که مخالف قانون اساسی است لذا چون وقت کمیسیون بازتر است باید بحث و بررسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

 /انتهای متن/

درج نظر