منشور حقوق زنان جایگزین نگاه‌های فمینیستی در جامعه شود

معاون شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده گفت: منشور حقوق زنان باید توسط رسانه‌ها و دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا جایگزین نگاه‌های فمینیستی در جامعه شود.

0

سرویس خبر به  دخت/ 

به گزارش به دخت به نقل از فارس زهرا آیت اللهی گفت: رسانه‌ها باید دانش و بینش مردم را نسبت به فمینیسم بالا ببرند و اگر نگاه عموم زنان جامعه این باشد که نگاه فمینیستی نگاه غلطی است در این ‌صورت مورد پذیرش عمومی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر مردم در مقابل نگاه‌های فمینیستی عکس‌العمل نشان دهند مسئولین نیز نمی‌توانند این نگاه‌ها را در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های خود وارد کنند.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، اظهار داشت: نقد دقیق، منصفانه و چندجانبه نگاه‌های فمینیستی وظیفه رسانه‌ها است و از طرف دیگر ارائه دادن نگاه‌های بومی و اسلامی در زمینه زنان، خانواده و کودکان می‌تواند کمک شایان توجهی کند.

آیت اللهی ادامه داد: مخصوصاً در زمینه سیاست‌ها، قوانین و برنامه‌ها اگر مدل بومی و اسلامی را ارائه و در سطح جامعه منتشر کنیم در این صورت اگر فمنیسم‌ها در مواردی مانند خشونت زنان حرفی بزنند مردم با معادل اسلامی آن آشنا هستند و آن را به نگاه‌های فمینیستی ترجیح می‌دهند.

وی افزود: لازم است جامعه ما با منشور حقوق زنان آشنا شوند تا اگر روزی صحبت از پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض پیش آمد مردم با آگاهی از منشور حقوق زنان آن را نپذیرند و منشور را به عنوان مدل بهتر در تحقق و دفاع از حقوق زنان ترویج دهند چراکه در حقوق زنان خلأیی در کشور وجود ندارد اما به دلیل نداشتن شناخت کافی اینگونه تصور می‌شود.

آیت اللهی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی در خصوص منشور حقوق زنان گفت: کم کاری رسانه‌ها و صداو سیما در عدم آگاهی زنان نسبت به منشور حقوق زنان مؤثر است و با اینکه ما رشته مطالعات زنان را در مقطع کارشناسی ارشد داریم اما متأسفانه منشور که حقوق و سند اصلی در حوزه زنان است در هیچکدام از منابع درسی نیامده است.

 /انتهای متن/

درج نظر