نمایشگاه «لبخندیاس»، هدیه ای به حضرت مادر

٢٩مهرماه، همزمان با میلاد امام هادی (ع), نمایشگاهی با عنوان ” لبخند یاس” – طرح هدیه به مادر- افتتاح شد. برای این‌که اطلاعات بیشتری در رابطه با این نمایشگاه خیریه کسب کنیم، به سراغ یکی از اعضای فعال گروه «لبخند یاس» رفتیم و چند و چون برگزاری این نمایشگاه خیریه را جویا شدیم.

0

سرویس اجتماعی به دخت؛ مشکات سخاوتی/

*گردآورندگان این نمایشگاه چه کسانی‌اند؟

گردآورندگان نمایشگاه خیریه لبخند یاس متشکل از فعالان فضای مجازی هستند.

*هدف  از برگزاری چنین نمایشگاهی چه بوده است؟

 انگیزه اصلی برگزاری چنین نمایشگاهی، گسترش فرهنگ انفاق در بین مردم به فرموده مقام معظم رهبری می‌باشد و هم‌چنین از دیگر اهداف آن برگزاری نمایشگاهی خیریه با صبغه اسلامی بوده است .

 

*چه باعث شد که در عنوان این نمایشگاه به «لبخند یاس» توجه کنید و چرا این نام توسط گروه شما انتخاب شد؟

به طور کلی این نمایشگاه‌ و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌گیرد، هدیه‌ای است برای حضرت زهرا سلام الله علیها، لبخند یاس هم با این هدف انتخاب شده که ان شاءالله با این کار خیری که انجام می‌شود، لبخندی بر روی لبان حضرت بنشیند که همین برای ما بس است و از طرفی چون درآمد حاصل از برگزاری نمایشگاه، به کودکان بیمار نیازمند خواهد رسید، لبخندی هم روی لبان این کودکان نیز خواهد نشست.

*دقیقا چندمین سال برگزاری این نمایشگاه است و خروجی و نتایج حاصله از نمایشگاه‌های دوره‌های قبلی چه بوده است؟

این دومین سال و دومین دوره برگزاری نمایشگاه خیریه لبخند یاس است و سال گذشته نیز درآمد حاصله به تعدادی از کودکان نیازمند تعلق گرفت.

*آیا غیر از فضای مجازی، تبلیغات و یا فراخوان دیگری  نیز برای برگزاری نمایشگاه داشته‌اید؟ تا الان استقبال مخاطبان چطور بوده است؟

بیشتر تبلیغات نمایشگاه خیریه لبخند یاس در فضای مجازی صورت گرفته، البته تعداد محدودی فراخوان هم در دانشگاه‌ها داشتیم.استقبال از نمایشگاه تا کنون خداروشکر خوب بوده.

*نقش فضای مجازی را در برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر چنین برنامه‌هایی تا چه حد مفید می‌دانید؟

در این رابطه فضای مجازی یک سری مزایا دارد و یک سری معایب. از مزایای آن می‌توان به اطلاع رسانی در سطح گسترده اشاره کرد ولی سخت بودن هماهنگی بین دوستان مجازی نیز از معایب تبلیغات در این فضاست.

خانم آیتی سخنان خود را این‌گونه پایان داد:«انفقوا فى سبيل اللّه و لا تلقوا بايديكم الى التّهلكة؛ يعنى در راه خدا انفاق كنيد و به دست خودتان، خودتان را در هلاكت نيندازيد.»

نمایشگاه در یک نگاه

برگزارکنندگان این نمایشگاه انگیزه اصلی خود را از برگزاری چنین نمایشگاهی، کمک به کودکان نیازمند عنوان کرده‌ اند  و این کار خیر را به حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیم نموده‌اند.

گروه لبخند یاس وابسته به هیچ سازمان و نهادی نیست و این طرح با نیت هدیه به مادر سلام الله علیها، به صورت کاملا خودجوش و با پشتوانه‌ی معنویِ مردمی به وسیله فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود.

فراخوان محصولات و آثار ارسالی به طرح«هدیه به مادر سلام الله علیها»،در قالب سه بخش صورت گرفته به این شرح :

الف) آثار هنری: بافتنی، چرم، سفال، منبت، معرق، گل، عروسک، شمع‌های فانتزی و …

ب) بخش ویژه‌ی عکس و خوشنویسی با موضوع محرم:

١- عکس ها به صورت چاپ بر روی کاشی، شیشه، لباس و یا شاسی در نمایشگاه عرضه می شوند.

٢- عکس های ارسالی در موضوعات مذهبی، شهدا، ولایت، آثار و بناهای تاریخی و با اولویت و محوریت تصاویر مذهبی و عاشورایی (به همراه نمادی از عاشورا)ارایه می‌گردند.
۳- عدم ارسال عکس در موضوعات دیگر، مانند حیوانات، طبیعت و ….

ج) بخش ویژه خوراکی ها:

١-آش و سوپ

٢-مربا، ترشی جات فصلی، معجون (در ظروف محکم و دربسته با ارائه خلاقیت در تزئین ظرف)
۳-شیرینی، کیک و بیسکویت خانگی (در بسته بندی شکیل، بدون استفاده از مواد فاسد شدنی و قابل نگهداری تا حداقل یک ماه)

برگزارکنندگان از مخاطبان خواسته بودند که محصولات مورد نظر خود در سه بخش  مذکور را، از ٢٥ام تا ٢٧ام مهرماه به محل کافه کراسه تحویل داده و یا به کدپستی 1417635481 ارسال نمایند.

این نمایشگاه تا دوم آبان از ساعت ١٠ صبح تا ٦ عصر در کافه کراسه، واقع در میدان انقلاب، خیابان ١٦ آذر، نبش کوچه‌ی پورسینا برپاست.

/انتهای متن/

درج نظر