اجرای منویات رهبری در حوزه زنان راه جلوگیری از افراط و تفریط است

یک فعال حوزه زنان گفت: تحقق و اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه زنان تنها راهکاری است که از افراط و تفریط در حوزه زنان جلوگیری می‌کند.

0

 سرویس خبر به دخت/

 به گزارش به دخت به نقل از فارس ،سوسن صفاوردی گفت: موضوع زنان در کشور ما که فرهنگ دینی بر آن حاکم است و ملاحظات خاص خود را دارد باید بر اساس فرهنگ اسلامی و دینی ما مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه رفع تبعیض، تأمین امنیت و رفع خشونت تأکیداتی است که در روایات و احادیث اسلام نیز بارها بر آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: در موضوع زنان یک‌سری ملاحظات وجود دارد که مسئولان باید این ملاحظات را در نظر بگیرند و نباید در خلاف جهت اهداف اسلام حرکت کنند.

صفاوردی تصریح کرد: شهید مطهری اعتقاد داشت که اسلام همواره از دو دسته از انسان‌ها ضربه خورده است که یک دسته متحجران و دسته دیگر روشنفکران هستند و در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تأکید شده است که افراط و تفریط از هر طرف بدون در نظر گرفتن ملاحظات به موضوع زنان لطمه وارد می‌کند.

وی افزود: موضوع زنان غالباً در بین این دو دسته متحجران و روشنفکران قرار دارد و همواره از این موضوع ضربه خورده است و لذا کسانی که در این عرصه قرار است قدم بردارند برای اینکه در مسیر افراط و تفریط قرار نگیرند باید منویات مقام معظم رهبری را مسیر عملکرد خود قرار دهند چون بسیار همه جانبه نگر است و اگر تکریم و کرامت زنان در داخل خانواده به فرهنگ تبدیل شود می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند.

این فعال حوزه زنان اظهار داشت: زمانی‌که طبق فرمایش مقام معظم رهبری تکریم زن در خانواده به فرهنگ تبدیل شود، احقاق حقوق زنان و بسیاری از مسائل در حوزه زنان حل می‌شود و در اینصورت این نگاه که زن در درجه دوم اهمیت قرار دارد اصلاح می‌شود.

صفاوردی ادامه داد: ما در سال جاری شاهد بودیم که وقتی قرار شد یک درصد از بودجه فرهنگی کشور به امور زنان اختصاص داده شود تعدادی از نمایندگان مجلس در مقابل آن مقاومت کردند و این موضوع نشان می‌دهد که نوع نگرش به مسائل زنان نیازمند بازنگری است.

 /انتهای متن/

درج نظر