چطور در مورد رابطه ‌جنسی با شوهرتان صحبت کنید

متداول‌ ترین مشکل جنسی بین زوج ‌های خوشبخت چیست؟ چیزی نیست جز عامل “کافی نبودن” .

زوج‌ها معمولا در زندگی‌های زناشویی که محکوم به شدت و تکرار رابطه‌ جنسی، است سردرگم می‌شوند. اما به عقیده دکتر کیمبرلی شارکی درمانگر جنسی این یک خبر خوب است. واقعیت این است که، “مسائل جنسی در زندگی‌های زناشویی خوب و موفق معمولا قابل حل هستند.” اما باید در مورد رابطه ‌جنسی با همسرتان صحبت کنید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای حرف زدن در این رابطه با همسرتان کمک تان می‌کند.

25

سرویس سلامت به دخت/

1) هیچوقت در تختخواب موضوع را به میان نکشید.

درست قبل و بعد از رابطه‌ جنسی، اصلا زمان خوبی برای بررسی اشتباهات و عملکرد جنسی تان نیست. دکتر شارکی می‌گوید، “در این زمان همه ما بیشتر از زمان‌های دیگر آسیب‌پذیر هستیم.” علاوه بر این، اتاق خواب تان و مخصوصا تختخواب تان، باید محل آرامش شما باشد نه محلی برای ایراد نارضایتی‌ها. باید محلی دلپذیر اما خنثی برای این منظور پیدا کنید، مثل یک رستوران یا کافی‌شاپ که به اندازه کافی برای ریلکس کردن رمانتیک و آرامش‌ بخش باشد.

2) برای حرف زدن برنامه بریزید.

درست است که می‌توانید در همان لحظه هم حرف بزنید، اما الان شاید وقتش نباشد. اگر بی‌مهابا حرف بزنید، ممکن است باعث شود همسرتان حالت دفاعی بگیرد. از قبل به او بگویید که می‌خواهید با او حرف بزنید تا هر دو شما فرصت کافی برای فکر کردن به آنچه می‌خواهید بگویید در اختیار داشته باشید.

3) با عشق و علاقه به عطش و شور روابط جنسیتان در روزهای اول ازدواج نگاه کنید.

گاهی ‌اوقات سهیم شدن در یک حس نوستالژی از آنچه قبلا انجام می‌دادید برای اینکه بتوانید آزادانه در مورد رابطه‌ جنسی با هم حرف بزنید هدایت تان می کند.

4) بدانید که او خود به ‌خود نمی‌داند که توقع شما در رابطه تان با او چیست؟ 

کمتر مردی هست که راه و رسم روابط گرم با همسرش را بلد نباشد، اما همیشه هم اینطور نیست. مشکل اینجاست که عضی امور که قبلا برای تان لذت بخش بودند ممکن است الان دیگر تاثیر نداشته باشند. دلیل آن می‌تواند بچه‌دار شدن یا بالاتر رفتن سن تان باشد. اگر خودتان به او نگویید که چه می‌خواهید، او از کجا باید بفهمد؟

5) درمورد چیزی که می‌خواهید رک و راست باشید.

اگر ندانید چه چیز شور و میل شما را تحریک می‌کند به هیچ ‌وجه نخواهید توانست آن را به همسرتان بفهمانید. پس باید خودتان بدانید که چه چیزی رضایت شما را  تامین می کند و آن را رک و راست به همسرتان بگویید.

6) سرزنش یا تحقیرش نکنید.

برای اینکه به چیزی که می‌خواهید برسید لازم نیست بدجنس شوید. با پذیرش ذهنی شروع کنید. این یعنی فرض کنید که همسرتان هم دوست دارد رضایت شما را بدست آورد.  پس به‌جای اینکه بگویید، “باید درمورد روابط مسخره‌ای که داریم با هم حرف بزنیم:، بگویید، “می‌دونم دوست داری من از هم از این رابطه ‌ لذت ببرم، پس مایلم صحبت کنیم تا ببینیم چطور می‌تونیم هر دو لذت ببریم.”

7) موضوع را به خودتان برگردانید.

زاویه صحبت را طوری تغییر دهید که انگار موضوع درمورد شماست. مثلا بگویید، “به این ربطی نداره که تو چه کاری رو اشتباه انجام میدی، موضوع اینکه که من چه چیزی دوست دارم.” و بعد می توانید مثال های مشخص را مطرح کنید و نظرتان را در هر مورد به روشنی بگویید.

8) به ایما و اشاره‌ های غیرکلامی خودتان دقت کنید.

شاید در کلماتی که به کار می‌برید دقت کنید که به هیچ‌ وجه همسرتان را مقصر نکنید اما زبان اندام تان چطور؟ زبان اندامتان هم راهی برای بیان احساس تان است! سعی کنید تا می‌توانید آرام باشید و بدون عصبانیت و خستگی حرف بزنید. چند نفس عمیق بکشید، دقت کنید که دست ‌به سینه نباشید و موقع حرف زدن نزدیک او بنشینید.

9) در ذهن تان راه ‌حل داشته باشید و از ایده‌های او هم استقبال کنید.

درست است که شما این صحبت را با هدف رسیدن به خواسته‌ها و نیازهای تان  شروع کرده اید،اما باید به حرف‌های او هم گوش بدهید. اولویت‌های او هم ممکن است تغییر کرده باشد و نیمی از سهم این رابطه‌جنسی برعهده ‌شماست. با او همفکری کنید و بهترین زمان‌ها را برای این رابطه تعیین کنید. شاید هم بد نباشد با هم برای مشاوره بروید. مشاورین می‌توانند راه‌های بسیار خوبی برای برگرداندن شور و عشق قدیم به زندگی تان به شما پیشنهاد کنند.

 10) یادتان باشد این مکالمه یک طرفه نیست.

حرف زدن در مورد روابط زناشویی چیزی نیست که یک بار در طول زندگی تان پیش بیاید. این بحثی همیشگی است. بعضی از زوج‌ها به‌طور منظم جلساتی را با هم به حرف زدن درمورد مسائل دیگر زندگی مثل برنامه‌های مالی و برنامه‌های مربوط به فرزندان شان اختصاص می‌دهند. چرا نباید وقتی را هم برای حرف زدن در مورد این بخش از زندگی  تان اختصاص دهید؟

اقتباس آزاد از كتاب رازهای جنسی و زناشویی 

منبع: اينترنت/انتهای متن/

نمایش نظرات (25)