تبلیغ کالای خارجی مشابه داخلی ممنوع شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ممنوعیت تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد ونیز تبلیغات کالا و خدمات داخلی با نام خارجی خبر داد.

1

سرویس خبر به دخت/

 منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی در نشست رسانه‌ای در مورد دستور‌العمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات اظهار داشت: بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد ممنوع است.

واعظی افزود: همچنین تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه مشترک ایرانی و خارجی باید با نام ایرانی منطبق بر قانون ممنوعیت، بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و آئین‌نامه اجرایی آن باشد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  گفت: تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد با رعایت استفاده از حداکثر 20 درصد ظرفیت تبلیغات محیطی و صرفا با خط فارسی مجاز است و همچنین تبلیغات کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارند در بزرگراه‌ها، تابلوهای بزرگ شهری و بین شهری، پل‌های عابر پیاده ، تابلوهای الکترونیکی و … ممنوع است.

وی ادامه داد: هر نوع تبلیغات بازرگانی شرکت‌ها، کالا و خدمات خارجی از طریق تابلوهای اختصاصی، واحدهای صنفی، توزیعی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممنوع است.

واعظی یادآورشد: تابلوهای واحدهای صنفی باید صرفا به شناسه کاربردی واحدهای صنفی مربوطه و معرفی آن اختصاص داده شود و در صورت اخذ نمایندگی از کالا و خدمات خارجی صرفا مجاز به استفاده از 10 درصد ظرفیت تابلوها است.

وی در پایان اضافه کرد : تبلیغ کالا و خدمات خارجی و محصول مشترک نباید کالا و خدمات داخلی را بی‌ارزش یا کم ارزش نشان داده و یا به هر نحو ضعیف کند.در مواردی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای هر یک از مواد و تبصره‌های مصوبه ابهام داشته باشد،  نظر کارگروه تبلیغات محیطی شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای عمل خواهد بود./انتهای متن/

نمایش نظرات (1)