کاهش اهدای خون بانوان

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی کشور توزیع شد4.47رصد اهداکنندگان زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

0

سرویس خبر به دخت/ 

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،بشیر حاجی‌بیگی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور یک میلیون و 275 هزار و 367 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و 9 هزار و 597 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 50.62 درصد این رقم توسط اهداکنندگان مستمر سازمان انتقال خون اهدا شده، افزود: از کل اهداکنندگان 231 هزار و 876 نفر جزو افرادی بودند که برای نخستین‌بار خون خود را اهدا می‌کردند.

به گفته حاجی‌بیگی میزان اهدای خون بانوان در 6 ماه اول امسال با 4.47 درصد کل اهدای خون کشور نبود و نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت:‌ بیشترین میزان اهدای خون بانوان به ترتیب در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین گروه خون دریافتی چه گروه خونی بوده است گفت: از آنجایی که در کشور ما بیش از 90 درصد مردم گروه خونی مثبت دارند خون O مثبت بیشترین گروه خون AB منفی کمترین گروه خون دریافتی بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون، تهران را رکوردار اهدای خون در کشور برشمرد و افزود: 179 هزار و 257 واحد خون در 6 ماهه اول امسال از استان تهران جمع‌آوری شده و استان‌های فارس با 72 هزار واحد و مازندران با 68 هزار واحد در رتبه بعدی پس از تهران قرار گرفتند.

 /انتهای متن/

درج نظر