تحمیل وظایف سنگین به بانوان در جامعه به چه قیمتی؟

یک روان‌شناس گفت: تحمیل وظیفه‎های سنگین به بانوان در جامعه سبب به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا احسان فکور تصریح کرد: گاهی زنان از ذات خود فرار می‎کنند، این در حالی است که آنان از ذات خود که آفریننده زیبایی هستند ناآگاه‌اند.

وی ادامه داد: زنان آفریننده زیبایی هستند ولو این زیبایی‎ها لحظه‎ای باشد چون زیبایی در آشپزی و طراحی که دور شدن زنان از ذات خود همانند سلب شدن انسان از این زیبایی‎ها است، لذا زنان باید به کارهایی که همانند ذات آنان است، بپردازند.

این روان‌شناس افزود: تحمیل وظیفه‎های سنگین به بانوان در جامعه سبب به وجود آمدن مشکلاتی شده است که بیشتر این مشکلات را رسانه‎های غربی و تبلیغات آنان به وجود می‎آورند و متاسفانه در برخی مراکز اداری حضور بانوان بیشتر از مردان است و سبب به وجود آمدن مشکلاتی در نقش‎های فرزندپروری و همسرداری آنان شده است و توجه کم به همسر و فرزند و حضور در کارهای سنگین جامعه به نوعی افتخار برای بانوان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنان در کارهای سنگین علاوه بر به وجود آوردن مشکلات متعدد در خانواده‎‏ها، سبب افزایش بیکاری مردان نیز شده است، البته باید توجه داشت که حضور زنان در جامعه ضروری است و در برخی مشاغل نیز فعالیت زنان ضروری است، حتی در برخی از بخش‎های شرکت‎های صنعتی نیز حضور زنان لازم است، ولی این حضور زنان در جامعه و اجتماعی شدن آنان به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است که این فرهنگ نادرست سبب سلب وظایف فطری زنان و افزایش تجمل‎گرایی و مشکلات اقتصادی شده است.

این روانشناس اظهار کرد: زنان منشاء عواطف هستند که می‎توانند به سادگی نقش مادری و همسرداری را انجام دهند، ولی با حضور زنان در کارهای سنگین جامعه که با فطرت آنان سازگار نیست مشکلات زیادی را در خانواده‎ها به وجود آورد و نهادهای دیگری مانند مهدهای کودک برخی از این وظایف را انجام می‌دهند.

 /انتهای متن/

درج نظر