حمایت وزارت کشور انگلیس از طرح ممنوعیت پوشیدن «برقع» در اماکن عمومی

عضو ارشد وزارت کشور انگلیس در واکنش به مطرح شدن طرح ممنوعیت پوشیدن «برقع » در اماکن عمومی از این طرح استقبال کرده است.

0

سرویس خبر به دخت/

 «جرمی برون» از مدیران ارشد وزارت کشور انگلیس روز دوشنبه از مطرح شدن ممنوعیت پوشیدن «برقع» در این کشور حمایت کرد و گفت این موضوع باید در سطح ملی مورد بحث قرار گیرد.

هفته گذشته یکی از نماینده‌های پارلمان انگلیس طرحی را مطرح کرد که در صورت تصویب پوشیدن «برقع» و حجاب تمام صورت در دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی این کشور ممنوع اعلام می‌شود. این طرح با ادعای تامین امنیت و امکان شناسایی مداوم دانشجویان مطرح شده است.

برون با اذعان به اینکه تصویب ممنوعیت پوشیدن «برقع» در تمام اماکن عمومی بسیار دشوار است، اما ادعا کرده است که این پوششی است که به دختران مسلمان تحمیل شده و باید از آزادی انتخاب دختران در جامعه مسلمانان انگلیس اطمینان حاصل کرد.

در حقیقت مقامات دولتی انگلیس قصد دارند به بهانه اعطای آزادی، ممنوعیت و محدودیت جدیدی را به جامعه مسلمانان این کشور تحمیل کنند. این در حالی است که مسلمانان بخش بزرگی (بیش از پنج درصد) از جمعیت انگلیس را تشکیل می‌دهند.

هفته گذشته هم سخنگوی «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد کامرون با ممنوع شدن «برقع» و حجاب در مدرسه‌ای که دخترش در آن درس می‌خواند، مشکلی ندارد. حمایت تلویحی کامرون از این طرح موجب شده تا بحث ممنوعیت حجاب و پوشیدن «برقع» بیش از پیش در انگلیس مطرح شود.

 /انتهای متن/

درج نظر