اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار توسط فراکسیون زنان مجلس پیگیری می‌شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با جلساتی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی داشتیم با جدیت پیگیر اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار هستیم و امیدواریم زودتر این موضوع اجرایی شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس فاطمه رهبر گفت: ما در تیرماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری اولویت‌های فراکسیون زنان و خانواده را به رئیس جمهور دولت یازدهم ارائه کردیم و با پیوست چند نفر از زنان با تجربه و خبره در حوزه زنان را به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم تا در کابینه دولت یازدهم از این افراد استفاده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اولین موضوعی که هم اکنون در حال پیگیری آن هستیم بیمه زنان خانه‌دار است که جلسات ضمنی  را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز به منظور اجرایی شدن این طرح داشتیم.

وی ادامه داد: ما مصوبه‌ای را در بودجه سال 92 داشتیم مبنی بر اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار که با اختصاص 100 میلیارد تومان گام اول اجرایی شدن آن آغاز شود که امیدواریم هرچه سریعتر این اقدام صورت بگیرد تا در بودجه‌های سنواتی آینده گام‌های بعدی تا برنامه پنجم توسعه در جهت تحقق کامل بیمه زنان خانه‌دار اقدامات لازم را داشته باشیم.

رهبر ادامه داد: رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی نیز اظهار امیدواری کردند که این اقدام زودتر عملیاتی شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حتی در زمان طرح این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ممکن است پیشنهادهای دیگری مطرح شود که کلیات این لایحه را تغییر دهد و باید تا نهایی شدن این موضوع صبر کنیم و آنچه مسلم است این است که باید فضایی را فراهم کنیم که شرایط برای آنها آسانتر شود.

رهبر ادامه داد: این موضوع نباید اجباری باشد و تأکید ما بر لزوم اختیاری بودن این موضوع است تا فرصت و وقت بیشتری برای خانم‌ها ایجاد شود تا بتوانند در خدمت خانواده‌های خود باشند.

 /انتهای متن/

درج نظر