الگوهای بزرگ دینی را به زنان و دختران خود بشناسانیم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه در جامعه مطالب کمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) وجود دارد و این کم‌کاری به عهده علما و پژوهشگران است و نتیجه این کم‌کاری‌ها، ناهنجاری‌هایی است که در سطح جامعه برای دختران و زنان جامعه به وجود آمده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا راضیه محمدزاده با اشاره به فرارسیدن ولادت فاطمه معصومه(س) و روز دختر عنوان کرد: متاسفانه شناختی که نسبت به این بانوی بزرگوار در جامعه ما وجود دارد خیلی کم است، ما مطالب زیادی در خصوص زندگی ایشان داریم ولی متاسفانه هم علما و هم پژوهشگران ما در رابطه با ترویج این مطالب کم‌کاری کرده‌اند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در روایات نقل شده که وقتی حضرت معصومه(س) کودک بودند یک گروهی برای دریافت سوالات خود به مدینه می‌آیند و در آن زمان چون امام عصر حاضر نبوده‌اند پاسخ سوالات خود را از حضرت معصومه(س) دریافت می‌کنند بنابراین ما باید این الگوهای بزرگ دینی را به زنان و دختران جامعه بشناسانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این‌که «ما باید به بعد دختر بودن حضرت فاطمه معصومه(س) دقت زیادی داشته باشیم» گفت: ما باید به دختران خود تبیین کنیم که نقش آن ها در زندگی آرامش‌گری است برای اینکه بتوانیم الگوهای دینی را در سطح جامعه پرورش دهیم باید نیازهای روحی و روانی دختران جامعه را بشناسیم و به آن ها اهمیت بدهیم.

وی تاکید کرد: باید دختران جامعه ما هویت اصلی خود را پیدا کنند به خصوص در این زمانه‌ای که هویت دینی و اسلامی دختران جامعه ما کم شده باید الگوهای مناسبی را برای زندگی به آن ها ارائه بدهیم.

محمدزاده ادامه داد: باید دختران فرصت ابراز توانمندی‌هایشان را پیدا کنند نیمی از دختران جامعه ما از استعدادها و توانمندی‌های خود خبر ندارند، دختران ما توانمندی‌هایی همچون هدایت کردن انسان‌ها،‌ آرامش‌گری، روح لطیف، رقت قلب و توانمندی‌های کلامی گسترده‌ای دارند که تمامی این‌ها برای دختران ارزش است که باید قدر این ارزش‌ها را بدانند و برای دریافت هویت خود به ماهواره و تبلیغات غربی چنگ نزنند.

وی در پایان گفت: برای اینکه این توانمندی‌های در سطح جامعه افزایش پیدا کند زمینه‌اش ابتدا باید در خانواده به وجود بیاید و بعد با حضور مربیان در “مدارس و دانشگاه‌ها” این مهارت‌ها را به دختران آموزش بدهند. دلیل به وجود آمدن این همه ناهنجاری‌ها در سطح جامعه عدم آموزش صحیح مسائل دینی به دختران است.

 /انتهای متن/

درج نظر