می‌روم، گزینه دولت شخص دیگری است

دولت 4 سال برای من هزینه کرده است که به اینجا رسیده ام، من نمی توانم به همین راحتی این هزینه را هدر بدهم بنابراین در همین حوزه زنان راهم را ادامه می دهم

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل ازايلنا مریم مجتهد‌زاده در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نمی‌ماند. او می‌گوید گزینه دولت شخص دیگری است و هر روزی که به دیگری حکم داده شود او مرکز را ترک می‌کند. مجتهد‌زاده بعد از ترک مرکز باز هم در حوزه زنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد چون بر این اعتقاد است که اگر از این حوزه برود، سرمایه دولت را به هدر داده است: «دولت ۴ سال برای من هزینه کرده است که به اینجا رسیده‌ام، من نمی‌توانم به همین راحتی این هزینه را هدر بدهم بنابر این در همین حوزه راهم را ادامه می‌دهم.»

مجتهد‌زاده نمی‌گوید که بعد از ترک مرکز دقیقا قرار است کجا مشغول به کار شود و توضیح در این باره را به آینده موکول می‌کند: «هر وقت از معاونت امور زنان و خانواده رفتم و معاون جدید آمد درباره برنامه آینده‌ام بیشتر توضیح می‌دهم.

او درباره مهم‌ترین اقداماتی که در ۴ سال گذشته در مرکز انجام شده است، به ایلنا می‌گوید که مهم‌ترین کاری که انجام شده، تدوین برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده (ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه ) و ابلاغ آن از طرف دولت است.

این برنامه تحکیم خانواده، تعمیق باورهای دینی، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، توسعه تعاملات بین المللی، سازمان‌های مردم نهاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه سلامت، اوقات فراغت، ساماندهی و ارتقاء پژوهش در امور زن و خانواده، اصلاح قوانین و مقررات، امور معیشتی و اقتصادی، تامین اجتماعی ، توسعه زنان مدیر، نخبه و فرهیخته و اصلاح ساختار را در بر می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم دفاع می‌کند: «همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که داشتیم از دیدگاه‌های ما ضروری بوده که انجام داده‌ایم.»

مجتهد‌زاده در پاسخ به این سئوال که از عملکرد خود در ۴ سال گذشته رضایت دارد یا خیر می‌گوید: «ما همه تلاشمان را کردیم ولی هنوز خیلی کار‌ها مانده که باید انجام شود.»

او برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده را یکی از مواردی می‌داند که به نظر او در دولت آینده حتما باید پیگیری شود چون آن را جوابگوی بسیاری از نیازهای زنان جامعه می‌داند.

طرح پیشگیری ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی که نیمه کاره مانده است، لایحه تامین امنیت زنان که هم اکنون در کمیسیون لوایح مجلس است و بیمه زنان خانه دار دیگر مواردی است که مجتهد‌زاده تاکید دارد که معاون جدید امور زنان و خانواده آن‌ها را پیگیری کند.

او درباره بزرگ‌ترین مشکلاتی که در مدت حضور در معاونت امور زنان و خانواده با آن‌ها درگیر بوده است، می‌گوید: «من وقتی به مرکز آمدم بزرگ‌ترین مشکل این بود که تازه باید می‌نشستیم و مساله‌یابی می‌کردیم و راهبرد‌ها و برنامه‌ها را استخراج می‌کردیم. زیر ساخت‌های لازم در حوزه زنان ضعیف بود، ما تازه آمدیم زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم.»

مجتهد‌زاده می‌گوید که تمام تلاش‌اش را کرده است و امیدوار است که خدمات او مورد «مرضی حق» قرار گفته باشد.

/انتهای متن/

درج نظر