کفش پاشنه بلند، مانع ولخرجی می شود!

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد پوشیدن کفش های پاشنه بلند موجب می شود زنان علاوه بر آنکه تمرکز خود را روی حفظ تعادل شان افزایش دهند، ولخرجی نیز نکنند

0
 سرویس خبر به دخت/
 پژوهشگران دانشگاه «بریگم یانگ» انگلیس دریافته اند زنانی که کفش های پاشنه بلند به پا می کنند بر روی خرید کردن دقت بیشتری به خرج داده و انتخاب های بهتری را در فروشگاه ها صورت می دهند.

«جفری لارسون» استاد بازاریابی دانشگاه «بریگم یانگ» و مجری این تحقیقات می گوید: اگر فرد ولخرجی هستید و یا در خرید افراط می کنید شاید بهتر باشد کفش های پاشنه بلند به پا کنید.

وی کشف کرده است آنچه که موجب می شود ذهن بر روی حفظ تعادل متمرکز شود، انتخاب های خرید را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

نتایج این تحقیقات در حالی حاکی از فواید پوشیدن کفش های پاشنه بلند است که تحقیقات پیشین نشان داده است که کفش های پاشنه بلند اگر به صورت طولانی مدت استفاده شود موجب کوتاهی عضلات پشت ساق ها و دردهای شدید در همان ناحیه خواهد شد.

طبق بررسی های انجام شده، اگر خانم ها مدتی طولانی کفش پاشنه بلند به پا کنند، محور بدنشان بخصوص در ناحیه پا تغییر می کند؛ تغییر محور ساق پا سبب انقباض یا کشیدگی بیش از حد عضلات می شود و عدم استراحت عضلات درگیر، دردهایی مزمن را با خود به همراه می آورد.
پیروان این نظریه همچنین بر این باورند که تغییر محور بدن در ناحیه لگن و ستون مهره ها نیز اثرات نامناسب می گذارد و وقتی پاشنه از محور اصلی بالاتر رود، فشار کل بدن بر پنجه های پا وارد خواهد شد.

منبع: مهر/ انتهای متن/
درج نظر