مدیران شرایط دورکاری مادران شاغل را فراهم کنند

رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به ضرورت دورکاری، گفت: اگرچه زیرساخت‌های دورکاری در کشوروجود دارد، اما مدیران قادر نیستند که با انجام برنامه‌ریزی بلند مدت، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا زنان بتوانند از راه دور اشتغال داشته باشند.

0

 سرویس خبر به دخت/

فهیمه فیروزفر افزود: مدیران در حال حاضرمایل به اشتغال تمام وقت مادران هستند، بنابراین بحث ایجاد مهدهای کودک‌ سازمانی برای تامین آرامش خاطر مادران مطرح می‌شود و به جای آنکه فرصتی برای حضور مادر کنار کودک فراهم شود، کودک همراه او به سازمان و اداره آورده می‌شود.

 وی درباره ضرورت احیای مهدهای کودک‌ سازمانی گفت: برای زنان سرپرست خانواری که نیازمند مهدکودک هستند این امکان فراهم شده است. به عنوان نمونه کارگاه زنان منطقه 12 دارای مهدکودک است. با مسئولان سراهای محله‌ای که خانه اسباب‌بازی دارند نیز صحبت‌ کرده‌ایم و قرار است فرزندان زنان سرپرست خانوار را بپذیرند.

رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، تاکید کرد: زنان دارای فرزند خردسال بهتر است در حوزه مشاغل خانگی فعالیت کنند. آنان می‌توانند کارهایی را که باید انجام دهند را از کارگاه تحویل بگیرند و روی آن در منزل کار کنند. به عنوان نمونه کارهای مربوط به زیورآلات و مانتو را می‌توان در خانه انجام داد.

فیروزفر درباره ضرورت فراهم کردن تسهیلات برای زنان شاغل سراسر کشور در زمینه کاهش نگرانی آنان برای نگهداری از فرزندان، گفت: ما با مشکل آموزش مواجه هستیم. برخی از مادران توجه نمی‌کنند که بیش از دستمزد ماهیانه باید هزینه کند. این زنان می‌توانند به جای اشتغال تمام وقت، در فعالیت‌های سراهای محله مشارکت کنند و در این شرایط هم از نظرمالی به خانواده ضربه نمی‌زند و هم پیشرفت می‌کنند.

وی در پایان اظهارکرد: برخی دختران به علت نبود برنامه‌ریزی پس از ازدواج به اشتغال روی می‌آورند سپس اقدام به فرزندآوری می‌کنند در صورتی که باید برای زندگی مشترک برنامه‌ریزی بلند مدت انجام داد.

منبع : ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر