اجرای برنامه‌های مختص بانوان با در نظر گرفتن نیاز شان صورت گیرد

مدیرعامل کانون بانوان کوثر ابهر با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختص بانوان باید با نیاز و نظر بانوان انجام شود، گفت: بانوان با حضور مستمر خود در چارچوب تعالیم و قوانینی که اسلام برای حضور زنان در جامعه تعیین کرده است، می‎توانند نقش مهمی را در تعالی جامعه داشته باشند.

0

سرویس خبر به دخت/

زینب نظیفی اظهار کرد: محوریت فعالیت‎های کانون بانوان ابهر در رابطه با مهارت‎آموزی و پرکردن اوقات فراغت، تشویق و ترغیب بانوان برای شرکت در فعالیت‎های اجتماعی و همچنین ارتقای باورهای دینی بانوان می‎باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‎دهند و بخش مهمی از بسترسازی فعالیت‎های اجتماعی بر عهده بانوان است، بنابراین می‎توان به تربیت فرزندان اشاره کرد و در این راستا حضور مستمر بانوان در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن آنکه مهارت‌‎آموزی والدین به ویژه مادران در رابطه با تربیت فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل کانون بانوان کوثر ابهر، تاکید کرد: باید توجه داشت مهم‌ترین و اولین نقش بانوان تربیت نسل است، لذا باید توجه داشته باشند که اهتمام به این امر مهم علاوه بر سعادت فرزندان، کمال جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به حدیثی در این رابطه، خاطرنشان کرد: طبق حدیث معصوم(ع) که فرموده “فرزندان شما برای فردا هستند، آن‌ها را برای فردا تربیت کنید”، همه مادران باید توجه داشته باشند که مسایل روز جامعه را که می‎تواند راهگشا باشد شناخته و بپذیرند و در کنار فرزندان خود به عنوان دوست و رفیق به سوی جامعه فردا گام بردارند.

نظیفی خاطرنشان کرد: تحصیلات عالیه والدین به ویژه مادران باید در کنار مهارت‎آموزی تربیتی فرزندان باشد که در این صورت می‎تواند یک ابزار مهم تربیتی تلقی شود، در غیر این صورت مشغله بیش از حد مادران و درگیری در فعالیت‎های اجتماعی که موجب کم‎توجهی به فرزندان شود، می‎تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

 /انتهای متن/

درج نظر