خالکوبی مسجد بمب گذاری شده

خالکوبی مسجد بمب گذاری شده موجی از خشم را در انگلیس برانگیخت

0

سرویس خبر به دخت/

خالکوبی مسجد بمب گذاری شده از سوی یکی از طرفداران گروه ضد اسلامی و افراطی ای دی ال خشم عمومی را در انگلیس برانگیخت.
به گزارش شفقنا از انگلستان در هفته های اخیر و در پی کشته شدن لی ریگبی در یکی از خیابان های لندن (خیابان وولویچ)، رفتارهای ضد اسلامی به ویژه از سوی گروه دست راستی افراطی ” ای دی ال” در این کشور گسترش یافته است و تاکنون صدها مورد رفتار ضد دینی و نژاد پرستانه علیه مسلمانان یا اماکن مذهبی گزارش شده است به گونه ای که در چند مورد در اطراف مساجد بمب گذاری صورت گرفت و چندین مسجد نیز تهدید به بمب گذاری شد.
در شنبه هفته ی گذشته نیز تظاهراتی از سوی گروه  افراطی  ای دی ال علیه مسلمانان در بیرمنگام صورت پذیرفت که به درگیری پلیس با تظاهر کنندگان انجامید و 20 تن از تظاهرکنندگان افراطی از سوی پلیس دستگیر شدند.
در این تظاهرات این گروه افراطی  ضمن سر دادن شعارهای ضد اسلامی کلاه یک مرد مسلمان را از سرش ربوده،  بر آن ادرار کرده و به آتش کشیدند. همچنین یکی از اعضای این گروه افراطی نقشی را که بر روی بدنش خالکوبی کرده بود به نمایش گذاشت. این خالکوبی نمایانگر یک مسجد مسلمانان بود که با بمب منفجر می شد. این اقدام با واکنش بسیاری از محافل مذهبی ، عمومی و رسانه ای انگلستان مواجه شد و موجی از خشم و تنفر را پدید آورد.
ماجرای کشته شدن لی ریگبی به دست دو نو مسلمان بریتانیایی، بهانه ی برای رفتارهای ضد اسلامی در بریتانیا شده است و این در حالی است که همه گروه های اسلامی در بریتانیا آن عمل را مغایر با قوانین و دستورات اسلامی دانسته و نسبت به دلایل و انگیزه های آن واکنش نشان دادند.
منبع : شفقنا / انتهای متن/

 

درج نظر