رونمایی نسخه جدید برنامه پزشک خانواده

نسخه جدید دستورالعمل برنامه ملی پزشک خانواده با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در وزارت بهداشت رونمایی شد.

0

سرویس خبر به دخت/

 علیرضا مصداقی نیا،معاون بهداشتی وزیر بهداشت پیش از این درباره نسخه 02 برنامه پزشک خانواده  و برنامه وزارت بهداشت برای اجرای این طرح گفته بود: اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها شنبه با حضور وزیر بهداشت و وزیر رفاه کلید می خورد و قرار است تا پایان سال بین 20 تا 25 میلیون ایرانی شهری زیر پوشش این طرح بروند.

بنا به گفته مصداقی نیا در زمان حاضر نزدیک به 22 میلیون ایرانی روستایی و ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده هستند و به طور متوسط به ازای هر 4 هزار نفر یک پزشک خانواده حضور دارد و برنامه وزارت بهداشت این است که امسال بین 20 تا 25 میلیون ایرانی شهرنشین زیر پوشش این برنامه بروند.

وی افزود:‌ هنوز به طور دقیق اسامی شهرهایی که در فاز اول اجرای این طرح ملی قرار دارند نهایی نشده، ولی به تدریج تمام جمعیت شهری کشوردر همه استانها و شهرهای بزرگ امسال درگیر اجرای طرح ملی  پزشک خانواده می‌شوند .

معاون وزیر بهداشت  تفاوت نسخه جدید برنامه پزشک خانواده را با نسخه قبلی عدم تمرکز  اجزا و عوامل تیم سلامت پزشک خانواده در یک ساختمان دانست و تأکید کرد : مطبهای پزشکان و بخش خصوصی در نسخه جدید سهم مهمی در اجرای این طرح پیدا دارند و  از نیروهای طرحی وزارت بهداشت نیز برای اجرای این طرح استفاده می شود./انتهای متن/

درج نظر