مادر روزنامه نگاران کاخ سفید درگذشت

باشگاه روزنامه نگاران آمریکایی از درگذشت «هلن توماس» که به مادر روزنامه نگاران کاخ سفید معروف بود، روز شنبه در سن ۹۲ سالگی خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

خبرگزاری فرانسه نوشت: باشگاه روزنامه نگاران «گریدیرون» که یکی از قدیمی ترین نهادهای صنف روزنامه‌نگاری در آمریکاست، اعلام کرد، هلن توماس، یکی از معروف ترین روزنامه نگاران پرسابقه آمریکایی روز شنبه در سن ۹۲ سالگی درگذشت. توماس اخبار دولت های رؤسای جمهور آمریکا را از زمان «جان کندی» پوشش می‌داد.

در بیانیه باشگاه روزنامه نگاران آمده است:« هلن توماس، رئیس سابق باشگاه گریدیرون که از یک بیماری بلندمدت رنج می‌برد، صبح روز شنبه در آپارتمان شخصی اش در واشنگتن درگذشت».

هلن توماس به عنوان یکی از پیشگامان زن در عرصه روزنامه‌نگاری شناخته می شود. او به نشستن در ردیف اول در کنفرانس های خبری سخنگویان کاخ سفید معروف بود حتی صندلی ویژه ای با نام خودش در ردیف اول سالن کنفرانس خبری کاخ سفید داشت.

توماس همچنین به پرسیدن سؤال‌های سخت و نیز رک و صریح بودن معروف بود. برخی از مقام‌های کاخ سفید از پرسش‌ های هلن توماس تحت عنوان «شکنجه» یاد می‌کردند و می گفتند که بارها از پرسش های او «جان به لب» شده‌‌اند.

این روزنامه نگار مشهور آمریکایی در سال ۲۰۱۰ به دنبال اظهارات جنجالی اش درباره رژیم صهیونیستی، عملاً از فعالیت روزنامه نگاری کناره گرفت.

هلن توماس در آن سال خطاب به یهودیان اسرائیل گفته بود: «فراموش نکنید که آنها (فلسطینیان) زیر اشغال زندگی می کنند، سرزمین، سرزمین آن هاست. آن ها (اسرائیلی ها) باید گورشان را از فلسطین گم کنند و به خانه های شان در آلمان، لهستان و آمریکا بازگردند.»

او بر مواضع خود تأکید کرد هرچند وی یک هفته بعد تحت فشار لابی صهیونیستی از این اظهاراتش معذرت خواهی کرد.

 جهان نيوز/انتهای متن/

درج نظر