ستاد ملی زن و خانواده با ۱۳ مصوبه به کار خود در دولت دهم پایان داد

ستاد ملی زن و خانواده که با هدف تقویت و تحکیم نهاد خانواده تشکیل شده است، با تشکیل ۶ جلسه و در مجموع ۱۳ مصوبه به کار خود در دولت دهم پایان داد.

0

سرویس خبر به دخت/

مصوبه « آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده» 26 شهریورماه سال 90 تصویب شد.

مصوبه «آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده» که در جلسه مصوب جلسه 682 مورخ 26 بهمن ماه 89 و براساس مصوبه 14 دی ماه 89 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ شد:

در ماده یک این مصوبه آمده است که به منظور تحقق اصول 10 و 21 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ستاد ملی زن و خانواده با هدف تقویت و تحکیم نهاد مقدس خانواده و پاسداری از قداست آن و استوار ساختن روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و حفظ و ارتقای جایگاه زنان در تراز جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.

به این ترتیب ستاد ملی زن و خانواده در دولت دهم تشکیل شد و تا کنون که آخرین روزهای کاری دولت دهم است 6 جلسه را با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل داد و در مجموع با 13 مصوبه به کار خود در این دولت پایان داد.

جلسه اول ستاد ملی زن و خانواده در روز 19 بهمن ماه سال 90 تشکیل شد که در آن تصویب کلیات آیین نامه داخلی ستاد و آیین نامه دبیرخانه و تصویب راه اندازی کار گروه تخصصی بررسی جامع “تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده” به تصویب رسید.

جلسه دوم  آن در 16 اردیبهشت ماه سال گذشته تشکیل شد که 3 مصوبه داشت:1. تصویب آیین نامه داخلی ستاد ملی زن و خانواده با تأیید اکثریت حاضران

2. تصویب آیین نامه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده

3. تصویب کلیات برنامه جامع “تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده”

جلسه سوم ستاد بدون مصوبه به پایان رسید و در جلسه چهارم که 18 شهریور ماه 91 برگزار شد مقرر شد جلسه بعدی ستاد پس از بررسی، اصلاح و تکمیل برنامه دستگاهی پیش نویس دستورالعمل برنامه ملی”افزایش جمعیت و ارتقاء نرخ باروری” به منظور اعلام تصویب نهایی آن برگزار شود و در همین راستا جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد برگزار شود.

فارس

هم چنین پیگیری لایحه قانون سیاست‌های جمعیتی و لغو قانون تنظیم خانواده از مجلس شورای اسلامی نیز از مصوبات جلسه چهارم ستاد ملی زن و خانواده بود.

جلسه پنجم ستاد در مورخ 20 آبان ماه 91 با دو مصوبه برگزار شد1. دستورالعمل برنامه ملی “افزایش جمعیت و ارتقای نرخ باروری”بعد از ویراستاری حقوقی و ویرایش نهایی آن با تأیید معاون حقوقی رئیس جمهور مصوب جلسه پنجم ستاد تلقی می‌شود.

2. تشکیل جلسه کار گروه تخصصی طرح ملی آموزش خانواده ویژه زوج‌های جوان (مطلع مهر) به ریاست وزیر دادگستری

و جلسه آخر،ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده  بود که در آن برنامه اجرایی طرح ملی آموزش خانواده ویژه زوج‌های جوان(مطلع مهر) به تصویب رسید.

ایجاد کمیته تخصصی “توانمندسازی،کارآفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده “ذیل شورای عالی اشتغال.

تصویب کلیات طرح بیمه زنان خانه دار و تشکیل جلسه کار گروه تخصصی به منظور بررسی نحوه اجرایی شدن طرح بیمه زنان خانه دار به ریاست معاون حقوقی رئیس جمهور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و صاحب نظران متخصص به منظور تصویب، نهایی شدن جزئیات و نحوه اجرایی شدن آن

و همچنین افزایش مدت مرخصی زایمان برای مادران از 6 ماه به 9 ماه و در نظر گرفتن 2 هفته مرخصی برای همسرانشان در این جلسه مصوب شد.

و به این ترتیب پرونده کاری ستاد ملی زن و خانواده  با مجموع 13 مصوبه در دولت دهم بسته شد و امیدواریم دولت آینده نیز ارتقای جایگاه زن در خانواده و جامعه را در دستور کار خود قرار قرار دهد.

/انتهای متن/

درج نظر