اختلال بینایی در کودکان

کرم ضد آفتاب، پر مویی و اختلال بینایی در کودکان سئوالات شایع این دفعه است جواب را در زیر بخوانید.

0

سرویس سلامت به دخت/

 

  •        آیا کرم ضد آفتاب موجب جوش صورت می شود؟

کرم ضدآفتاب مثل یک لایه روی پوست را می پوشاند. برای بعضی تحمل این لایه روی پوست سخت است. این کرم ها موجب تشدید جوش صورت نمی شوند، اما ممکن است بعضی انواع آن موجب تحریک پوست شوند. انواع جدیدتری هستند که با پوست های مختلف سازگارترند. بهتر است کرم های مختلف را امتحان کنید و آن نوعی را که به پوست شما می سازد، پیدا و استفاده کنید.

  •        دختر جوانی دارم و اخیرا متوجه شده ام که موهای صورت و بدنش زیادتر شده است. آیا لازم است که کاری بکنم؟

ممکن است رشد مو در حد طبیعی باشد. اما اگر بیشتر از حد عادی است و بخصوص اگر در حال اضافه تر شدن است، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

پرمویی ممکن است به چند علت باشد.

1-         اختلالات هورمونی مهم ترین علتی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند و بعد از تشخیص علت، درمان شوند.

یک نوع شایع این اختلال در کشور ما سندرم متابولیک نامیده می شود که همراه با اختلال قاعدگی و چاقی است. این نوع در اثر اختلال کار تخمدان به وجود می آید و با درمان پزشکی قابل کنترل است.

اختلال کار غده فوق کلیه هم مورد دیگری است که بعد از تشخیص پزشک، درمان مناسب خودش را می خواهد.

2-         ممکن است که هیچ اختلالی پیدا نشود. اما نباید به آن بی اعتنا بود. شاید چهل، پنجاه سال پیش چندان به پرمویی حساس نبودند و علت و درمان آن هم مشخص نبود. اما این روزها، هم تشخیص و درمان پیشرفت کرده و هم زدودن مو، رواج بیشتری دارد. بهمین جهت مراجعه به متخصص پوست می تواند راه حل مناسبی را پیش پای شما بگذارد.

 

  •         فرزند کوچک سه ساله ام دچار انحراف چشم است. به دکتر متخصص مراجعه کرده ام و او عینک داده است. اما من دوست ندارم فرزندم عینکی باشد. خودش هم خوشش نمی آید و نگران هستم که اگر او را به این کار مجبور کنم، روی او اثر بدی بگذارد. آیا اگر عینک نزند، اشکالی دارد ؟  

هر اختلال دیداری که مانع از ایجاد تصویر واضح در مغز شود، باید درمان شود. اگر دو تصویری که دو چشم به مغز ارسال می کنند، بر هم منطبق نشده و تصویر واضح ایجاد نکنند، مغز به تدریج یکی از دو چشم را حذف می کند و فقط از یک تصویر بهره می برد. چشمی که از دور خارج می شود به تدریج قدرت خود را از دست داده و بینایی اش از بین می رود. به همین جهت خیلی مهم است که از کودکی چشم معاینه و این عارضه درمان شود.

شما می توانید با مهربانی و با زبانی  مناسب با سن فرزندتان برای او توضیح دهید که  عینک دن کار مهم و لازمی است .  نشان دادن بچه های دیگری که عینک می زنند و از این کار ناراحت نیستند، کمک می کند که او به این کار  تشویق شود.

اما نکته مهم این است که اول خودتان متقاعد شوید که این کار مفید و برای سلامتی فرزند دلبندتان ضروری است. 

دکتر شریفه جعفری/انتهای متن/

درج نظر