نایب قهرمانی بانوان ایران نگاه‌ها را عوض می‌کند

سرمربی تیم قهرمان لیگ فوتسال بانوان معتقد است نه تنها حجاب مانعی برای موفقیت ملی پوشان در فوتسال بانوان نبوده بلکه ملی‌پوشان با کسب نایب قهرمانی آسیا ثابت کردند که حجاب به آن‌ها کمک کرده است.

0

سرویس خبر به دخت/

مینا بارانی درباره نایب قهرمانی فوتسال بانوان ایران در بازی‌های داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: من این پیروزی را به جامعه فوتسال و فوتبال کشور تبریک می‌گویم. این نایب قهرمانی در آسیا دید مسئولان را نسبت به این رشته در بخش بانوان تغییر می‌دهد و امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد قهرمانی این تیم در آسیا باشیم.

وی ادامه داد:‌ اینکه ما بعد از این همه سال توانستیم در یک رشته توپی مدال بگیریم به مسابقه‌های لیگ کشور که با نظم و برنامه‌ریزی برگزار شد بازمی‌گردد. همچنین حمایت‌های فدراسیون و برنامه‌ریزی که برای تیم ملی داشت، در کسب این مقام تاثیرگذار بود. زمانی که دیدم خسوس روی نیمکت تیم ملی بانوان نشسته است، بسیار خوشحال شدم چون حضور چنین افرادی می‌تواند به فوتسال بانوان کمک کند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی حفاری ادامه داد: پیش از این هم گفته بودم که تیم ایران پتانسیل رفتن روی سکو را دارد چون از بهترین بازیکنان ما تشکیل شده است و زمانی که امکانات مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، می‌توانند بهترین نتیجه را کسب کنند. این نایب قهرمانی در شرایطی به دست آمد که ایران امکانات تیم ژاپن را نداشته است و این مدال بسیار ارزشمند است.

وی به پوشش بازیکنان ایران در رقابت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: بالاخره داشتن پوشش برای بازیکنان فوتسال باعث می‌شود تا دامنه حرکت ورزشکاران گرفته شود و شاید کمی در کیفیت کارشان هم تاثیر داشته باشد اما ملی‌پوشان ما با توجه به اعتقاداتی که داشتند و با همین پوشش اسلامی توانستند مدال بگیرند و در جامعه بین‌المللی نشان دادند که برای رسیدن به هدف انگیزه بالایی دارند و هیچ چیز جلودار آن‌ها نیست. حجاب نه تنها باعث نشد بانوان دست از تلاش بردارند بلکه به جامعه بین‌المللی ثابت کردند این پوشش می‌تواند به فوتسال بانوان کمک کند.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر