چند باید و نبایددرانتخاب رنگ لباس

رنگ لباس را باید با توجه به نوع اندام انتخاب کرد. تیرگی و روشنی و درجه درخشش رنگ ها و به عبارت دیگر ارزش و شدت رنگ ها تاثیر بسزایی روی اندام دارد.

0

سرویس اجتماعی به دخت/

دانستن این نکته ضروری است که رنگ های روشن و یا براق و رنگ های زنده سایز فرد را افزایش می دهد. رنگ های روشن و براق و زنده بیش تر از رنگ های تیره جلب توجه می کنند و عیوب اندام را بیشتر نمایان می کنند. برای مثال رنگ قرمز که یک رنگ پویا و زنده است فرد را چاق تر و درشت تر نشان می دهد. بر عکس پارچه هایی با رنگ های تیره و مات در یک مایه رنگی سرد اندام را کوچک تر و ریزتر نشان می دهد.

پارچه های روشن براق ، زنده و درخشان در چند مایه رنگی و گرم مناسب افراد لاغر است و پارچه هایی با رنگهای تیره و مات در یک مایه رنگی سرد، مناسب افراد چاق است.

 یک خانم درشت اندام بهتر است از رنگ های زیاد متفاوت در تهیه یک لباس بکار نبرد ؛ به خصوص کت یا بلوز روشن با دامن تیره و یا برعکس . چون این نوع رنگ آمیزی به علت تضاد و تفاوت زیاد باعث دو نیمه کردن اندام شده و در نتیجه پوشنده لباس را درشت تر نشان می دهد. اگر در رنگ آمیزی یک لباس فضاهای مختلفی را با رنگ های روشن بپوشانیم، چشم به سرعت از یک نقطه روشن به نقطه دیگر متوجه می شود و در نتیجه اندام کوتاه تر نمایان می شود. مگر اینکه رنگ های روشن به مقدار لازم و در محل های صحیح جایگزین شوند.

 بلند قدها و افرادی که درشت اندام هستند ،اگر بخواهند ریزتر و لاغرتر نمایان شوند باید ازانتخاب پارچه هایی که سطوح براقی دارند اجتناب کنند. برای این افراد، رنگ های خاکستری و انواع رنگ های خنثی ومات برازنده تراز رنگهای خیلی روشن یا خیلی تیره است. بر عکس اندام های لاغر و باریک و بلند با استفاده از رنگ های روشن و زنده به آسانی می توانند درشت تر از آنچه که هستند در دید بیایند.، به خاطر اینکه این رنگ ها تمایل دارند فرد را جلوتر و تو پرتر نشان دهند. بنابراین افرادی با اندام بلند و لاغر رنگ های زنده را در صورتی که با رنگ پوست آنها تناسب داشته باشد، می توانند، استفاده کنند. در چنین اندامی برش های منحنی اریب و برش مایل بهترین انتخاب است.

 اشخاص کوتاه قد بهتر است ازانتخاب لباس های دو رنگ خود داری کنند و اگر دوست دارند از کمربند استفاده کنند بهتر است کمربند همرنگ و حتی همجنس لباس در نظر بگیرند.

افرادی که دارای اندامی کوتاه و چاق هستند بهتر است دنبال لباس های تک رنگ باشند. پارچه های انتخابی آنها ترجیحا مات و لطیف با نقوش کدر باشد و از پارچه های خشن و براق استفاده نکنند.

رنگ های تیره مناسب لباس های رسمی است. رنگ مشکی اندازه و سایز افراد را کوچکتر نشان می دهد. رنگ های خنثی و خاکستری های رنگی ،تاثیری روی اندام نمی گذارند و اندام را یکپارچه نشان می دهند./انتهای متن/

درج نظر