روزنامه ترک از کریستین امانپور شکایت کرد

0

سرویس خبر به دخت/

یک روزنامه چاپ ترکیه، از شبکه تلویزیونی آمریکا “سی ان ان” و  کریستین امانپور، خبرنگار ایرانی-آمریکایی آن شکایت کرد. این روزنامه دلیل شکایت خود را نحوه پوشش اخبار اعتراضات در ترکیه و تحریک مردم عنوان کرده است.

مولود یوکسل- مدیر روزنامه” تقویم”- روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، امروز به خبرگزاری فرانسه گفت: «این روزنامه، روز پنج شنبه علیه شبکه تلویزیونی “سی ان ان” آمریکا و “کریستین امانپور” خبرنگار شناخته شده ایرانی-آمریکایی این شبکه، برای تحریک حس تنفر در مردم و انتشار اخبار جعلی شکایت کرده است.»

در شکایت‌نامه روزنامه “تقویم”، که پس از تنظیم به دفتر دادستانی استانبول ارائه شده، موضوع بدنام کردن سازمان‌های دولتی با استفاده از آزادی بیان بی‌حد وحصر و نیز تحریک مردم به وارد کردن خسارت به اموال عمومی و انتشار اخبار نادرست و نیز پیوستن به صف معترضین به عنوان دلایل اصلی این اقدام ذکر شده است.
شکایت از شبکه تلویزیونی “سی ان ان” پس از این انجام می‌شود که مسئولین دولتی ترکیه در روزهای گذشته از رسانه‌های خارجی در مورد انعکاس اعتراضات در این کشور انتقاد کردند؛ به گفته آنان این موضوع همواره به عنوان بزرگترین چالش حزب عدالت و توسعه در ترکیه از زمان به قدرت رسیدن آن در سال 2002 مطرح بوده است.
مدیرشبکه تلویزیون “بی بی سی” انگلیس هم روز دوشنبه از نگرانی مسئولان این شبکه در مورد اقدام شهردار آنکارا در شبکه اجتماعی تویتر بر ضد خبرنگار “بی بی سی” در ترکیه خبر داده است.
شهردار آنکارا، خبرنگار شبکه “بی بی سی” در ترکیه را به جاسوسی برای انگلیس متهم کرده است؛ به گفته مدیر اخبار جهانی بی بی سی، این اقدامات دولت ترکیه برای بی اعتبارکردن بی بی سی و مرعوب کردن خبرنگاران صورت می‌گیرد.
رجب طیب اردوغان- نخست وزیر ترکیه، هم در هفته‌های گذشته رسانه‌های غربی را به انتشار اخبار غلط در مورد تظاهرات در این کشور متهم کرده است.
اعتراضات در ترکیه که از اوائل ماه ژوئن آغاز شده تاکنون ٤ کشته و نزدیک به ٨ هزار زخمی داشته است؛ اما به اعتقاد آقای اردوغان این اعتراضات با تحریک خیانتکاران و همدستان خارجی آنها انجام می‌شود.
منبع : شفقنا/ انتهای متن/
درج نظر