مؤسسات هنری تک‌منظوره با موضوع مد و لباس راه‌اندازی می‌شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی مرکز صدور مجوز فعالیت در حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: مؤسسات هنری تک‌منظوره با موضوع مد و لباس نیز به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

0

سرویس خبر به دخت/

حمید شاه آبادی گفت: راه‌اندازی مرکز صدور مجوز برای فعالان حوزه مد و لباس جزء ضروریات کار ساماندهی مد و لباس در کشور است چرا که تا کنون به نوعی کسانی که مطالبه‌ای در این حوزه داشتند نمی‌دانستند به کجا باید مراجعه کنند به همین خاطر دست اندرکاران این حوزه از یک بلاتکلیفی مفرط رنج می‌بردند و امکان اینکه بتوانند پاسخ مطالبات خود را دریافت کنند نداشتند.

وی ادامه داد: کار گروه ساماندهی مد و لباس تشکیل شد و برخی ضوابط و آیین نامه‌ها را تدوین کرد تا بتواند به این نیازها پاسخ دهد. هرچند این اقدام در نوع خود بسیار ارزنده بود اما کمتر شکل اجرایی و عملی به‌خود گرفت و پس از انجام مذاکرات این اقدام انجام شد. تصمیم گرفته شد تا مذاکرات انجام شده شکل اجرایی و عملی به خود بگیرد و در این مسیر اولین گام راه‌اندازی مؤسسات هنری تک منظوره با موضوع مد و لباس در کشور بود که دبیرخانه این موضوع در بنیاد ملی مد و لباس راه‌اندازی شد. کسانی که مایل هستند می‌توانند با مراجعه درخواست دریافت مجوز دهند.

معاون هنری وزارت ارشاد ادامه داد: کسانی که در حوزه مد و لباس مایل هستند از یک هویت رسمی برخوردار باشند. این ظرفیت در بنیاد ملی مد و لباس و کار گروه ساماندهی مد و لباس ایجاد شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد و دریافت فرم و گذراندن مراحل قانونی مجوز لازم را اخذ کنند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این موضوع در گام اول اقدام بسیار خوبی بود که انجام شده است و مرحله بعد مجوز فعالیت‌های مختلف در حوزه مد و لباس است. برنامه‌ریزی‌ها برای صدور مجوز فعالیت‌های موردی در حوزه مد و لباس انجام شده که به زودی به درخواست‌های این موضوع پاسخ داده خواهد شد و کسانی که در قالب تصویری و نوشتاری و نمایشگاهی برنامه‌هایی دارند می‌توانند به بنیاد مراجعه کنند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند نمایشگاه یا گالری نمایش لباس برگزار کنند می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی مد و لباس مجوز لازم را دریافت کنند.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر