هشدار کارشناسان به عواقب دوستی های قبل از ازدواج

کارشناس خانواده با هشدار نسبت به روابط بین دختر و پسر و خطراتی که برای جامعه و خانواده به دنبال دارد، به بررسی رابطه دوستی‌های پیش از ازدواج با افزایش طلاق پرداخت.

0

 سرویس خبر به دخت/

 سعید وزیری در گفت‌و‌گو با رسا در پاسخ به این‌ پرسش که «چه کنیم که طلاق و فروپاشی خانواده، آنچنان که در غرب رایج است، در بین ما رواج پیدا نکند؟» و «چرا در برخی از بخش‌های کشورمان طلاق زیاد است؟» گفت: دوستی و ارتباطات دختر و پسر قبل از ازدواج، سبب شده است تا آنان با انتخاب از روی احساس، وارد زندگی زناشویی شده و بعد از آن دچار مشکل شوند.

وی افزود: این ارتباطات و دوستی های نامعقول و غیرشرعی دختر و پسر، غالبا به دلیل نیازهای عاطفی و جنسی است که رخ می دهد و در کنار آن با گسترش تکنولوژی هایی مانند تلفن همراه، اینترنت و ماهواره زمینه برای این گونه ارتباطات فراهم شده است.

این کارشناس مشاوره خانواده خاطرنشان کرد: متاسفانه به گونه ای ارتباط های دخترها و پسرها گسترش یافته است که در بعضی موارد در دوره راهنمایی و بلکه دوره ابتدایی نیز مشاهده می شود و این مسأله در واقع هشداری برای جامعه و خانواده ها است.

وی به بیان راهکار مقابله با این گونه ارتباط های نامعقول و غیرشرعی از سوی والدین پرداخت و گفت: والدین باید نسبت به این گونه ارتباط ها آگاهی کافی داشته باشند و در کنار آن، سخت گیری و کنترل منطقی و معقول را نسبت به ارتباطات فرزندان به عمل آورند.

وی تصریح کرد: با آگاهی نداشتن والدین نسبت به این گونه ارتباط ها، حساسیت و سخت گیری درستی نسبت به فرزندان نخواهند داشت و به همین سبب فرزندان به راحتی با توجیهات مختلف، این گونه ارتباط ها را از والدین پنهان نگه می دارند.

وزیری افزود: والدینی که به راحتی در کنار فرزندانشان سریال های ماهواره ای را بدون محدودیت مشاهده می کنند، سبب می شوند تا دختران و پسران به راحتی به خودشان این اجازه را بدهند تا به دور از چشم والدین ارتباطات هایی با جنس مخالف داشته باشند.

وی با اشاره به راه کار مقابله با طلاق، گفت: راه کار این است که زوجین قبل از ازدواج با نظارت و کنترل والدین در دوره ای مانند دوره نامزدی نسبت به هم شناخت پیدا کنند البته باید والدین حد و حدود ارتباط منطقی و شرعی را به دختران و پسران گوشزد کنند و بهتر اینکه والدین مهارت ارتباطی درست و منطقی را به زوجین قبل از ازدواج آموزش دهند.

این کارشناس با اشاره به عوامل طلاق اظهار کرد: عمده ترین عوامل طلاق، عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر، بالا بودن توقعات زوجین از هم و برآورده نشدن نیازهای عاطفی زنان از سوی همسران است.

 منبع: جهان/ انتهای متن/

درج نظر