اخبار ورزشي بانوان

فعاليت های ورزشي بانوان و رخدادهای حوزه های مختلف ورزشی مربوط به زنان د ر چند روز گذشته دستمايه خبرهايي است که سروِيس ورزشي به دخت برای مخاطبين خود تهيه کرده است.

0

سرویس خبر به دخت/

فوتسال بانوان:

ایران 6- بحرين صفر                            

دومين ديدار تيم ملي فوتسال ايران در حالي مقابل ميزبان رقابت هاي فوتسال غرب آسيا برگزار شد که شاگردان مظفر با اقتدار از سد بحرين گذشتند .

به گزارش به دخت، در اين ديدار كه شنبه شب در سالن خليفه منامه برگزارشد ، تيم فوتسال بانوان ايران با گلهاي فهيمه زارعي(2گل)،فرشته کريمي،نيلوفر اردلاني ،فاطمه اعتدادي و ليلا اقبالي  هر کدام يک گل ، تيم ملي فوتسال بانوان بحرين، ميزبان اين دوره از رقابتها را از پيش رو برداشت.

گفتني است؛ پس از پيروزي اردن در دو بازي خود، ايران روز سه شنبه 22/1/91 راس ساعت 16:00 به وقت بحرين و راس ساعت 17:30 به وقت تهران با لبنان در مرحله نيمه نهايي به رقابت مي پردازد.

در گروه دوم اين رقابت ها  اردن ، لبنان ، قطر و فلسطين حضور دارند .تيم هاي اول و دوم هرگروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كنند و براساس برنامه ديدارهاي مرحله نيمه نهايي روز سه شنبه و ديدار نهايي روز پنجشنبه همين هفته برگزار مي شود.

 

 ايران با اردن، تاجيکستان و فلسطين هم گروه شد

کنفدراسيون فوتبال آسيا، برنامه ديدارهاي تيم ملي زير19 سال بانوان را در مرحله مقدماتي قهرماني آسيا ، اعلام کرد.

به گزارش به دخت، رقابت هاي مقدماتي زير 19 سال بانوان 2013 از 27 مهر تا اول آبان در امان اردن برگزار مي شود.تيم ملي بانوان در گروه دوم مقدماتي با تيم هاي اردن، تاجيکستان و فلسطين هم گروه است.

تيم ها در هتل امان شام مستقر  و بازي ها در ورزشگاه ملي امان برگزار خواهد شد.محل دوم اين رقابت ها ورزشگاه محمد شاه اردن است.

 

بانوی المپيکی كشورمان در راه بلاروس

به گزارش خبرنگار به دخت، ليلا رجبي  بانوی المپيکی و قهرمان پرتاب وزنه كشورمان اردوي تداركاتي خود را در بلاروس برپا مي كند.

اين ورزشكار امروز راهي بلاروس شده و قرار است اردوي سه ماهه اي در بهترين كمپ تمريني اين كشور با برترين مربيان اروپايي داشته باشد.

رجبي به منظور ارتقاي ارتفاع ركوردش و نيز كسب آمادگي بيشتر و بهتر تا  المپيك لندن در اين اردو حضور خواهد داشت.

  

قهرمان قايقراني: باز هم اول می شوم

بانوي المپيکي ايران در رشته قايقراني اردوي يک ماهه مالزي را در پیشرفت خود مؤثر دانست.

 آرزو معتمدي درگفتگو با خبرنگار ورزشي به دخت گفت :اردوي يک ماهه مالزي بسيار موثرخواهد بود و سعي مي کنم در بخش سرعت و استقامت به مرحله خوبي برسم.

بانوي المپيکي ايران در رشته قايقراني افزود: پس از انجام تمرينات استقامتي در ايران به همراه تيم به مالزي رفتم و زير نظر مربي خود آقاي اقليمي به تمرينات تخصصي و داخل آب پرداختم که به دليل گرمي آب و هوا و شرايط جوي مناسب پيشرفت من بيشتر شد.
وي در رابطه با تست انتخابي پيش رو که 25 فروردين برگزار خواهد شد گفت: با توجه به نتايج تست انتخابي پيشين که من در هر سه رقابت مقام اول را کسب کردم، فکر مي کنم نتايج تست بعدي نيز به همين صورت باشد و باز هم خود من نفر اول بشوم.
. دراین صورت تمرينات خود را به صورت فشرده دنبال خواهم کرد و براي آمادگي بيشتر در دو کاپ جهاني شرکت مي کنم.

 

ووشوکار ایرانی دوباره در دنیای قهرمانی

تنها زن دارنده مدال طلاي ورزش ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو 2010 قصد دارد در سال جديد هم  وارد دنياي قهرماني ووشو شود.
خديجه آزاد پور، بانوي طلايي ورزش ايران به خبرنگار به دخت گفت: پس از كسب مدال طلاي خود در گوانگجو به دليل مصدوميت از ناحيه زانوي پاي چپ به اجبار بيش از يك سال از دنياي قهرماني فاصله گرفتم . پس از دو جراحي با توجه به وضعيت حادي كه داشتم از مسابقات جهاني تركيه انصراف دادم تا به بهبودي كامل برسم.
وي افزود: البته دراين مدت تمرينات منظم و مداومي داشته ام و درحال حاضر ازوضعيت مناسب جسمي و روحي برخوردارم تا بتوانم بعد از رقابت هاي انتخابي ارديبهشت ماه در مسابقات آسيايي ويتنام شرکت کنم.
گفتني است، مسابقات قهرماني آسيا 26 مرداد در هوش مينه ويتنام برگزار مي شود.

 

تنيسور نوجوان برسکوی اول آ

صبا نجفي تنيسور زير 14 سال كشورمان در حاشيه برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در جايگاه اول ايستاد.

 به گزارش  به دخت، صبا نجفي تنيسور زير 14 سال كشورمان در حاشيه برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در قطر در بخش دو نفره به همراه تنيسور ژاپني صاحب عنوان قهرماني شد و در بخش انفرادي نيز در جايگاه دوم ايستاد.

گفتني است، اين رقابت ها به مدت 2 هفته و با حضور 32 تنيسور برگزار شد.

 

تغییر سرمربی کره ای تکواندو

با توجه به عدم نتيجه گيري تيم ملي بانوان در رقابت هاي بين الملل هلند احتمال تغيير سرمربي کره اي تيم ملي تکواندو بانوان وجود دارد.

 به گزارش به دخت، چانگ سرمربي کره اي تيم ملي که از اوايل اسفند سال 89 رهبري بانوان بزرگسال ايران را بر عهده گرفته است، به جز يک سهميه المپيک لندن توسط سوسن حاجي پور و مدال آوري در مسابقات بين الملل منچستر ،نتايج چندان مناسبي نداشته است.

شنيده مي شود  مسئولان فدراسيون تکواندو از عملکرد اين مربي تمرين دهنده در مسابقات برون مرزي رضايت چنداني ندارند و در حالي که پيش ازاين اعلام شده بود چانگ تا بعد از المپيک سرمربي تيم ملي بانوان است، اما   احتمال تغيير وي وجود دارد و ممکن است پس از رقابت هاي  قهرماني آسيا ندا زارع سرمربي تيم ملي نوجوانان به عنوان سرمربي جديد تيم ملي براي رقابت هاي المپيک انتخاب شود و مهرو کمراني نيز در کنار وي به عنوان مربي فعاليت کند.

هم اکنون زارع سرمربي تيم ملي نوجوانان در رقابت هاي جهاني مصر است.

 

كسب مدال جهاني دور از دسترس نيست

سرمربي تيم ملي تكواندو نوجوانان دخترگفت: با اينكه كاري دشواري در ميدان جهاني داريم،اما كسب مدال بري دختران ملي پوش ايران دور از دسترس نيست.

 ندا زارع در گفتگو با خبرنگار به دخت با بيان اين مطلب افزود: مسابقات جهاني نوجوانان در مصر ميدان سخت و دشواري است كه در آن بهترين تيم ها و تكواندو كاران حضور دارند ،اما كسب مدال و نتيجه دور از دسترس نيست .

وي گفت: با اينكه تركيب كلي تيم ملي دختران نسبت به گذشته تغيير كرده، اما سعي مي كنيم با همين نيروها از اعتبار تكواندو ايران دفاع كنيم.

 

 اسامي تيم ملي تكواندو بانوان اعلام شد

تركيب اصلي تيم ملي تكواندو بانوان براي حضور در بيستمين دوره مسابقات قهرماني آسيا معرفي شد.

 

به گزارش  به دخت، كادر فني تيم ملي تكواندو بانوان همراه با كميته فني فدراسيون تكواندو اسامي تيم ملي بانوان بزرگسالان را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در ويتنام اعلام كرد.

بر اين اساس در وزن دوم دينا پوريونس ، در وزن سوم سمانه شش پري ، در وزن چهارم راحله آسماني ، در وزن پنجم سوسن حاجي پور ، در وزن ششم فاطمه روحاني و در وزن هشتم نفيسه مخلصي براي مسابقات قهرماني آسيا انتخاب شدند.

با توجه به اينكه مسابقات آسيايي در شش وزن برگزار مي شود ، اوزان اول و هفتم حذف شده اند.

گفتني است ، مسابقات تكواندو قهرماني آسيا از 15 تا 22 ارديبهشت در دو بخش پومسه و مبارزه نوجوانان و بزرگسالان به ميزباني هوشي مينه ويتنام برگزار مي شود.

 

           تاريخچه بانوان ورزشكار در المپيك؛

6 دوره حضور بدون مدال

بانوان ورزشكار ايراني تا به حال توانسته اند در شش دوره از بازي هاي المپيك حضور يابند اما موفق به كسب مدالي نشده اند.

 

به گزارش به دخت؛ بانوان ورزشكار كشورمان در شش دوره بازي هاي المپيك طي سالهاي 1964 توكيو، 1976 مونترال، 1996 آتلانتا، 2000 سيدني، 2004 آتن و 2008 پكن شركت داشته اند ،اما به مدالي دست نيافته اند.

در المپيك 1964 توكيو سميه رضا مهر، فاطمه نازلي بيات ماكو و ژوليت گوراكف در رشته دو وميداني و جميله سروي در ژيمناستيك نخستين بانوان ورزشكار ايراني در المپيك محسوب مي شوند.

در المپيك 1976 مونترال ژيلا الماسي، گيتي محبي، مهوش شفايي، مريم آچاك در ماده فلوره شمشير بازي به المپيك راه يافتند.

در المپيك 1996 آتلانتا، ليدا فريمان در رشته تفنگ بادي 10 متر تيراندازي در المپيك 2000 سيدني منيژه كاظمي در كلت بادي تيراندازي و در المپيك 2004 آتن نسيم حسن پور در تيراندازي نمايندگان بانوان ورزشكار ايراني بودند.

در المپيك 2008 پكن هما حسيني در روئينگ قايقراني، نجمه آبتين در ريكرو تير و كمان و سارا خوش جمال فكري در وزن منهاي 48 كيلو گرم تكواندو بانوان شركت داشتند.

در المپيك 2008 در ووشو نمايشي زاهرا كريمي در وزن منهاي 60 كيلو گرم و فرزانه دهقان در وزن منهاي 52 كيلو گرم صاحب نشان هاي طلا وبرنز شده اند.

براي بازي هاي المپيك 2012 لندن نيز تاكنون، سوسن حاجي پور در تكواندو، ندا شهسواري در پينگ پنگ ، ليلا رجبي در دو و ميداني، آرزو معتمدي در قايقراني، الهه احمدي و مه لقا جان بزرگ در تيراندازي صاحب سهميه المپيك شده اند.

 

خبر های دِيگر:

دختر بچه هندي خردسال ترين مربي يوگا

به گزارش به دخت، شروتي در يك آشرام به بيش از 30 بزرگسال يوگا آموزش مي دهد كه كواس وي از ساعت 5:30 دقيقه صبح در شهر الله آباد در استان اوتار پرادش هندوستان آغاز مي شود، وي 2 سال است كه در حال آموزش به ديگران است.

مربي وي هري چيتان با35 سال سابقه آموزش يوگا مي گويد: شروتي بسيار خوب همه چيز را ياد مي گيرد .
وي پس از 6 ماه سخت ترين كارها را به آساني انجام مي داد و همه را شگفت زده كرده بود./انتهای متن/

                                                                            

درج نظر