کردستان می‌تواند یکی از قطب‌های ایران باشد

ثمین شافعیان با اشاره به اینکه سنندج یکی از 10 پایگاه هندبال شناخته شده کشور است گفت: این استان پتانسیل آن را دارد که یکی از قطب‌های هندبال کشور شود.

0

سرویس خبر به دخت/

سرمربی تیم هندبال بانوان شهرداری سنندج با اشاره به پیشرفت‌های اخیر هندبال بانوان کشور تصریح کرد: در چهار سال اخیر در استان شاهد استقبال بیشتری از ورزش هندبال هستیم و مردم پیگیر مسابقه‌های مختلف تیم‌ها هستند. این امر باعث شده تیم‌ها انگیزه بیشتری برای ارتقا داشته باشد.

وی افزود: امید من این است که وضعیت از آنچه که هست بهتر شود. با توجه به اینکه در استان بیشتر روی تیم‌های پایه مثل نوجوانان و نونهالان سرمایه‌گذاری می‌شود در آینده این روند پیشرفت ادامه خواهد داشت.

شافعیان در ادامه با اشاره به اختلاف شدید سطح تیم‌ها در لیگ برتر سال گذشته توضیح داد: لیگ پارسال نسبت به سال‌های گذشته پویاتر بود، اما تیم‌های شرکت کننده در سطح نابرابری با یکدیگر قرار گرفته بودند. چهار تیم اول از باشگاه‌های قوی‌تری بودند که چند بازیکن خوب از خارج از استان داشتند که با اختلاف زیادی از تیم‌های دیگر قرار گرفته بودند و در مقابل چند تیم در این رقابت‌ها حرفی برای گفتن نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه این اختلاف سطح میان تیم‌ها به لیگ برتر سال گذشته لطمه زده است اظهار کرد: اگر طوری برنامه‌ریزی شود که هر تیم بتواند حداقل از دو ملی‌پوش بهره ببرد، همه تیم‌ها می‌توانند با قدرت بیشتر در لیگ شرکت کنند.

سرمربی تیم هندبال بانوان شهرداری سنندج با اشاره به اینکه سنندج جزو مناطق محرومی است که هزینه ورود به لیگ را نمی‌پردازد گفت: در جلسه سرمربیان و مربیان لیگ برتر، بسیاری از مربیان از افزایش قیمت ورودیه به مسابقه‌های لیگ ابراز نارضایتی کردند، هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است و یکی از دلایل آن می‌تواند افزایش هزینه داور و خوابگاه باشد.

وی ادامه داد: تیم شهرداری سنندج سال گذشته اسپانسر قوی داشته است و امسال نیز بودجه این تیم افزایش خواهد یافت و اسپانسر این تیم قول داده است بر خلاف سال گذشته با بازیکنان قرارداد ببندد تا از خروج بازیکنان خوب از استان جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نحوه آموزش در تیم‌های بزرگسال سخت است اظهار کرد: این روش یکسان سازی تکنیک در تیم‌های پایه و سطح نونهالان و نوجوانان بسیار مفید و اثرگذار است.

/ انتهای متن/

 

درج نظر