عربستان هیچ ورزشکار زنی به المپیک اعزام نمی کند

محدودیت های دولت عربستان ورزش را تقریباً برای تمامی زنان این کشورغیر قابل دسترس کرده است تا جایی که این کشور که تابحال هیچ ورزشکار زنی را به بازی های المپیک اعزام نکرده، ظاهرا برای بازی های المپیک 2012 لندن هم هیج یک از ورزشکاران زن خود را اعزام نمی کند.

0

سرویس خبر به دخت/

حدود یک ماه پیش که سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود عربستان را به نقض قوانین کمیته بین المللی المپیک در رابطه با تساوی جنسیتی محکوم کرد، بحت نقض حقوق بشر در عربستان بر سر زبان ها افتاد. این سازمان پس از مصاحبه با زنان عربستان و مقامات بین المللی ورزشی دریافته است که محدودیت های دولت عربستان ورزش را تقریباً برای تمامی زنان این کشورغیر قابل دسترس کرده است .

در حالی که رئیس کمیته بین المللی المپیک ابراز امیدواری کرده بود  عربستان برای اولین بار بتواند ورزشکاران زن خود را به بازی های المپیک 2012 لندن اعزام کند،چند روز پیش نواف رئیس کمیته ملی المپیک عربستان با اعزام ورزشکاران زن این کشور به بازی های المپیک 2012 لندن  موافقت نکرد و تنها  به آنها اجازه داده به جای حضور در المپیک، مسابقاتی  در عربستان برگزار کنند.

کمیته بین المللی المپیک پس از اعلام تصمیم جدید سعودی ها در اطلاعیه ای اعلام کرد که هنوز از تلاش های خود نا امید نشده است. همچنین سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که محالفت نواف با اعزام ورزشکاران زن به المپیک در تضاد با تعهدات قبلی این کشور نسبت به حق شرکت زنان عربستان در رقابت های ورزشی است.

عربستان سعودی، قطر و برونئی سه کشوری هستند که تا کنون هیچ ورزشکار زنی در بازی های المپیک نداشته اند . عربستان برای اولین بار بتواند ورزشکاران زن خود را به بازی های المپیک 2012 لندن اعزام کند./انتهای متن/

درج نظر