در مجالس زنانه قران لباس رنگي و شاد بپوشيد

مراسم تجلیل از بانوان قرآنی روز 12 خردادماه 1392 با حضور حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار و طی آن از بانوان فعال در عرصه قرآن کریم تجلیل شد.

0

سرویس خبر به دخت/

حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» استاد تفسیر قرآن کریم، سخنران اصلی مراسم بود و طی سخنانی با طرح سؤال مبنی بر اینکه آیا می‌دانید مهجوریت قرآن غافلانه نیست؟، گفت: در خود قرآن بیان شده که قرآن مهجور است. در این آیه از کلمه «قال» استفاده شده یعنی پیامبر گفته است؛ هنگامی که برای نقل قول آینده از فعل ماضی استفاده شود، نشانه قطعی بودن واقعه است، همچنین زمان شکایت پیامبر روز قیامت، موضوع شکایت مهجوریت قرآن و شکایت‌کننده پیامبر(ص) است.

وی درباره اهمیت قرآن اظهار داشت: پیامبر(ص) نمی‌گوید اهل‌بیت مرا کشتند حتی از مظلومیت آنها هم سخنی نمی‌گوید. پیامبر می‌گوید: قرآن را فهمیدند و آن را کنار گذاشتند، پس مهجوریت قرآن غافلانه نیست، در تمام آمارها و پیام‌های قرآن نکته وجود دارد، حتی کلمات قرآن هرکدام بار فنی دارد. قرآن کریم می‌گوید: زن و مرد یک گوهرند، اما متأسفانه برخی انسان‌ها می‌گویند زن از دنده چپ خلق شده. نکات زیادی از این دست در قرآن بیان شده اما به دلیل عدم مراجعه به قرآن کریم، ما در جهل مانده‌ایم.

.قرآن کریم اینگونه مهجور شده و برای رهایی از این مهجوریت به یک نهضت عظیم نیاز است، البته در این نهضت نباید چشم به حمایت سازمان‌ها و نهادها داشت، باید خود مردم بخواهند و قرآن را از مهجوریت خارج کنند.

قرائتی در ادامه با توصیه خانم‌ها به استفاده از لباس‌های رنگی در مجلس قرآن زنانه گفت: من به شما خواهران توصیه می‌کنم در جلساتی که برای قرآن تشکیل می‌دهید و در آن جلسات مردها نیستند، لباس مشکی نپوشید، از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا جلسات قرآن جلسات شاد و زیبایی باشد، البته در محافل و مجامع برای اینکه باعث جذابیت نشود بهتر است از چادر مشکی استفاده شود.

قرائتی با توصیه خانم‌ها به استفاده از قرآن در ماه رمضان گفت: من به شما خواهران توصیه می‌کنم قدر این جمع را بدانید و به فکر گسترش آن باشید، تا ماه رمضان حدود 40 روز فرصت باقی است، از الان برنامه‌ریزی کنید، البته در جلسات قرآن خودتان تفسیر نگویید بلکه تفاسیر را بخوانید، همچنین ادای بزرگان را درنیاورید. برخی از خانم‌های استاد جلسه از روز اول تفسیر المیزان را درس می‌دهند، ابتدا تفسیرهای ساده را بیان کنید آن هم در دقایقی کوتاه و تلاش کنید اخلاق و رفتار و زندگی تان قرآنی شود.

مدرس درس‌هایی از قرآن در پایان به نقل خاطره‌ای پرداخت و گفت: روزی دوستی به من گفت؛ زلیخا یوسف را به زنان نشان داد، همه دست بریدند، شما یوسف قرآن را به جوانان نشان دهید، مطمئناً آن ها از همه مکاتب دست می‌کشند و به سوی قرآن می‌آیند.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر