تا کی مردان باید برای حل مشکلات زنان گام بردارند؟

یک استاد دانشگاه گفت:‌ چشم اندازی در عرصه زنان نداریم این در حالی است که حضور فعال زنان و چگونگی انجام این کار در قالب یک چشم انداز قابل تصویر است.

0

سرویس خبر به دخت/

دکتر الهام امین‌زاده در نشست خبری «مطالبات زنان از دولت آینده» افزود: لازم است به سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) به عنوان یک فرصت توجه کنیم از سوی دیگر نهضت جنبش عدم تعهد نیز یک ظرفیت است که هر دو سال یکبار اجلاس ویژه زنان دارد، اما در زمینه فعالیت در این عرصه اقدامات لازم را انجام نداده‌ایم، تا کی مردان باید در جهت حل مشکلات زنان گام بردارند؟

وی با بیان اینکه OIC و نهضت جنبش عدم تعهد دو نهاد مهم هستند، اظهار کرد: تا کنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده. لازم است در قالب OIC به دو نکته بپردازیم یکی احقاق حقوق زنان مسلمانی است که در کشورهای تحت شرایط جنگی به ویژه فلسطین قرار دارند علاوه بر آن باید نگاه بین المللی نسبت به زنان اصلاح شود و نگاه معتدل اسلام در حوزه بین الملل ترویج داده شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نبود اعتماد به نفس در عرصه بین‌المللی را یکی از ضعف‌های موجود دانست و گفت: بر اساس تجربیات شخصی دریافتم که یک زن چادری که بتواند در حوزه خود اظهار نظر کند هیچ مشکلی در عرصه بین‌الملل ندارند این در حالی است که برخی از نماینده‌های کشور ما به علت بی‌اطلاعی از توانایی زنان اعتماد به نفس کافی ندارند.

امین‌زاده با اشاره به اقدامات ایران در زمینه خشونت علیه زنان اظهار کرد: زمانی که در کمیسیون مقام زن اقدامات کشور مان را در زمینه کاهش خشونت علیه زنان ارائه دادیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در این زمینه از جنبه‌های مختلف از جمله قانونگذاری و اجرا شناخته شدیم، بنابراین اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و لازم است اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم.

وی افزود: لازم است اقداماتی مانند تلاش‌های صورت گرفته در زمینه خشونت علیه زنان را جمع آوری و تدوین کنیم تا به اعتماد به نفس دست یابیم و لازم است این کارها به صورت روتین انجام شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: کارهای ما تداوم ندارد بنابراین لازم است هندسه منسجمی در زمینه موضوعات مربوط به زنان به وجود آید در این شرایط وضعیت زنان داخل کشور بسیار بهبود می‌یابد.

امین زاده در پایان گفت:‌ در حال حاضر زنها تمایل زیادی برای کار در بیرون از خانه دارند حتی اگر کارشان در شان‌ آنها و متناسب با تخصص‌شان نباشد، این در حالی است که دولت جدید و رییس جمهور باید التزام داشته باشد که زمینه را برای عرضه محصولات و توانایی‌های زنان در جامعه فراهم کند به گونه‌ای که حتی اگر زن در خانه در حال انجام فعالیت‌ است نسبت به امکان عرضه و فروش آن اطمینان خاطر داشته باشد، البته زنان نیز باید در این زمینه فعال‌تر شوند.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر