ارتقای جایگاه اجتماعی زنان نباید به ارزش تبدیل شود

معاون امور خانواده مرکز زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: ارتقای جایگاه اجتماعی زنان در جایگاه شغلی و اجتماعی‌شان نباید به ارزشی برای زنان جامعه تبدیل شود.

0

سرویس خبر به دخت/

زهرا سجادی گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری ابعاد مختلفی داشت و در هر کدام از ابن بخش‌ها باید کارهایی انجام شود یکی از این موارد مردواره کردن زن‌ها بود که ایشان فرمودند غرب بسیار به دنبال این است که زن را مردواره کند و این موضوع به جایگاه زن در خانواده و اجتماع ضربه می‌زند و ما اصلا بدنبال این نیستیم و به دنبال این هستیم که زن در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در مورد ارتقای جایگاه اجتماعی زنان رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مخالف حضور زن در اجتماع نیستند و مخالف نیستند که مسئولیت‌هایی به خانم‌ها داده شود ولی اگر وزیر زن داشتیم و نمایندگان زن در بخش‌های مختلف داشتیم این نباید افتخار برای زنان ما محسوب شود.

معاون امور خانواده مرکز زنان ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها به تعداد مسئولیت‌هایی که می‌گیرند افتخار کنند و این موضوع برای آنان به ارزش تبدیل می‌شود، در حالی که ارزش زمانی است که خانم‌های ما هم از نظر گفتمان انقلاب بتوانند خودشان را دریابند و هم بتوانند اداره امور زنان را برای رشد و تکاملشان بر عهده بگیرند.

سجادی افزود: در تمام این محورها باید کارهای اساسی صورت بگیرد و ما هم در شورای عالی راهبردی زن و خانواده روی این مباحث برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ببینیم چه کاری را باید انجام داد چون یکسری از خانم‌های ما هنوز بر روی ارتقای شغلی خود فکر می‌کنند و برایشان ارزش محسوب می‌شود و یا بدست آوردن پست‌های کلیدی هنوز برای تعدادی از زنان ارزش محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که در اسلام همواره به آن تأکید می‌شود این است که ارزش یک زن در این است که وظیفه مادری و همسری خود را به‌خوبی انجام دهد ضمن اینکه یک فعال اجتماعی نیز باشد.

سجادی ادامه داد: هم اکنون دید بسیاری از مسئولان و خانم‌ها متفاوت است و باید این طرز تفکر اصلاح شود و تا دیدمان تغییر نکند ممکن است این را در تصمیم گیری‌ها دخالت دهیم که بسیار خطرناک است.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر