لباس جدید بانوان را به فیبا ارسال می‌کنیم

از دستاوردهای جلسه نایب رییسان بانوان هیات‌های فدراسیون بسکتبال رونمایی از لباس جدید طراحی شده برای شرکت کردن بانوان بسکتبالیست کشور در مسابقات برون‌مرزی بود. عکس‌هایی از این پوشش که متناسب با معیارهای اسلامی طراحی شده است به منظور ارسال به فیبا و کسب تایید آن گرفته شد.

0

سرویس خبر به دخت/

در ادامه فاطمه کرم‌زاده برنامه‌های فدراسیون در سال پیش رو را بیان کرد و گفت: امسال مسابقات قهرمانی کشور را به روش مسابقات آقایان برگزار خواهیم کرد. سال گذشته این مسابقات برای فدراسیون بسکتبال به یک معضل تبدیل شده بود اما در سال پیش رو این مسابقات را به شکل منطقه‌ای برگزار خواهیم کرد و نماینده‌ی منتخب هر منطقه به مرحله‌ی بالاتر خواهد رفت.

کرم‌زاده هم‌چنین درخصوص مسابقات لیگ توضیح داد: برخی استان‌های کشور انرژی بیشتری را روی مسابقات لیگی متمرکز می‌کنند که این امر به قوی شدن بسکتبال به شکل زیربنایی کمک خواهد کرد. نظر شخصی من این است که در لیگ برتر 12 تیم، در زیرگروه 10 تیم، در دسته یک 14 تیم و بقیه تیم‌ها در لیگ دسته 2 قرار بگیرند.

کرم‌زاده با تاکید بر لزوم قدردانی از مربیان و سرپرستان باتجربه خاطرنشان کرد: نایب رییسان می‌توانند در صورت عدم رضایت، مربیان و سرپرستان را تغییر دهند ولی موظفند از همه نیروها حمایت کنند.

وی درخصوص کلاس‌های داوری و مربی‌گری توضیح داد: در سال پیش رو کلاس‌هایی با حضور داوران ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و همچنین از کمیته المپیک تقاضای برگزاری کلاس‌های مربی‌گری را کردم که در صورت موفقیت، این کلاس‌ها می‌توانند دستاورد جدیدی برای استان‌ها باشند.

کرم‌زاده همچنین از برگزاری چند بازی چند جانبه در اواخر خردادماه و تیرمان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از تاجیکستان در قالب تیم‌های دانشگاهی و ملی، ارمنستان و قطر دعوت کرده‌ایم که این تیم‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و این بازی‌ها می‌تواند عرصه خوبی برای محک تیم ملی باشد.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به بازی‌های لیگ و قهرمانی کشور توضیح داد: استان‌هایی که میزبانی این مسابقه‌ها را بر عهده می‌گیرند، از مزایای خوبی برخوردار خواهند شد و فدراسیون در پایان مسابقه‌ها از مناطقی که عملکرد خوبی داشتند، قدردانی خواهد کرد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر