هدف از حضور بانوان در ورزش ارتقای جایگاه زن است

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکید ما این است که حضور زن در ورزش باید موجب ارتقاء جایگاه وی در جامعه شود.

0

سرویس خبر به دخت/

مرضیه اکبرآبادی در سمینار سراسری مسئولین ورزش بانوان و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی کشور در قم، تصریح کرد: به همین خاطر بانوان نباید در فضاهای عمومی و معابر به ورزش بپردازند.

وی عنوان داشت: اگر رشته‌هایی اختصاصی آقایان مانند بوکس در ورزش بانوان فعالیت نمی‌کند به خاطر این است که روحیات یک بانوی ایرانی و اسلامی با این ورزش سازگاری ندارد و اگر بانوان در ورزش‌های پهلوانی فعال نیستند، باید بنگرید و ببینید که تاریخ ورزش ما از حضور بانوان در این رشته گواهی نمی‌دهد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه باید دراعزام ورزشکاران به مسابقات ملی و بین المللی به موضوع و مسائل فرهنگی توجه ویژه شود، اضافه کرد: استان‌ها باید در این زمینه بسیار با دقت عمل کنند و در انتخاب ورزشکاران اعزامی تنها به جنبه قهرمانی و فنی آنها توجه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار اعزامی به مسابقات ملی و بین‌المللی الگو و نمایندگانی از ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این افراد باید از لحاظ اخلاقی، دینی و فرهنگی نمونه و الگوی یک دختر و زن نمونه مسلمان ایرانی باشند.

اکبرآبادی عنوان داشت: وزارتخانه نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن اخلاقیات در بانوان ورزشکار، تنها موارد دیگر را برای افراد لحاظ کند، ضمن اینکه بانوان ورزشکار باید از لحاظ اخلاقی و فرهنگی در صدر باشند و نشان دهند که ورزش برای بانوان محدودیت نیست.

وی در ادامه تاکیدات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب جامعه ورزشی بانوان عنوان کرد و عنوان داشت: بیانات معظم له مسیر حرکت مسوولان و ورزشکاران را در این زمینه مشخص کرد و امیدوارم با سرلوحه قراردادن فرمایشات ایشان مسیر درستی را در توسعه ورزش بانوان به پیش برویم.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: از لحاظ قهرمانی و حرفه‌ای به دلیل برخی از محدودیت‌ها شاید زمینه رقابت با برترین‌های جهان دشوار باشد ولی از لحاظ فرهنگی و اخلاقی بانوان ورزشکار مسلمان ایرانی هیچ توجیهی برای عدم رعایت آن ندارند.

وی با اشاره به اهمیت پوشش اسلامی برای بانوان ورزشکار، یاد آور شد: انتظار جامعه زنان ما از مجموعه مدیران در این زمینه توجه به مسایل فرهنگی و اخلاقی است که در رأس آن ورزشکاران باید به مقوله حجاب توجه بیشتری داشته باشند.

اکبرآبادی در ادامه صحبت‌های خود وقار، متانت و حجاب شرعی را از شاخصه‌های مهم مسایل فرهنگی لازم برای بانوان ورزشکار عنوان کرد و برگزاری چنین همایش‌هایی را فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر مسئولان ورزش بانوان کشور با یکدیگر، بررسی نقاط ضعف و قوت استان‌ها و همچنین تبادل تجربیات بانوان مسئول ورزش بانوان با یکدیگر دانست.

وی همچنین خطاب به نایب رئیسان فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان ورزش بانوان ادارات کل استان‌ها، تصریح کرد: تعامل خود را با هیئت‌های ورزشی و انجمن‌ها بیشتر کنید، زیرا این مهم سبب می‌شود تا اهدافی که برای توسعه ورزش بانوان در نظر داریم، بهتر تحقق یابد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر