فساد در سینما حرف جدیدی نیست

به دنبال اظهارات اخیر پرستو صالحی در باب فساد در سینما، ماهایا پطروسیان ضمن تأیید این سخنان گفت:‌ این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این‌ها اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد.

2

سرويس خبر به دخت/

«ماهایا پطروسیان» در مورد فساد در سینما گفت: بیش از ۱۵ سال است که بسیاری از سینماگران درباره وضعیت نابسامان سینمای ایران هشدار می‌دهند و صحبت می‌کنند.

او معتقد است: زمانی که در تمامی حوزه‌ها و البته در حوزه سینما ملاک ورود، تخصص نباشد و افراد بدون داشتن صلاحیت لازم با پارتی‌بازی و آشنایی و با موارد دیگر که فساد نیز شامل‌ آن‌ها می‌شود پستی، مقامی، شغلی و پول بیشتری به دست آورند، به تبع برای سینما نیز همین اتفاق می‌افتد.

پطروسیان اضافه کرد: فساد در سینما وجود دارد ، به همان اندازه که در سطح مملکت نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد. اصولاً اگر فساد در مملکت فرصت ریشه‌دوانی داشته باشد،ً نشانه‌های آن در تمامی سطوح جامعه نمود پیدا می‌کند. اما اگر درباره فساد در سینما صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که ما بیشتر از بقیه اقشار جامعه، اهالی سینما را می‌بینیم و می‌شناسیم.

پطروسیان در مورد راهکار برون‌رفت از این فضا  اظهار داشت: تنها راهکار این وضعیت این است که تنها از افراد متخصص و دانش آموخته سینما یا افرادی که برای فراگیری حرفه بازیگری به کلاس‌های معتبر رفته باشند، استفاده شود.

وی در توضیح این راهکار می گوید: کسی که تخصص کافی برای ارائه هنر و استعداد خود داشته باشد و برای تحصیل علم و اجرای هنر بازیگری تلاش کرده باشد، هرگز برای بازیگری تن به فساد نمی‌دهد؛ چرا که عزت نفسی بالاتر از این حرف‌ها دارد.

امین تارخ هنرمند دیگری که خود مدیر یک آموزشگاه هنری است، در تأیید این مسأله  گفت: دختری را سراغ دارم، بعد از اینکه به برخی خواسته‌ها جواب مثبت نداد، او را با قرار‌داد بسته شده کنار گذاشتند و او بعد از این ماجرا موهایش را از ته تراشید و چند دفعه زمزمه خودکشی سر داد. /انتهاي متن/

نمایش نظرات (2)