۲۰ سال حبس در انتظار زن ۸۳ ساله معترض

یک راهبه کاتولیک 83 ساله و دو فعال دیگر در ایالت تنسی آمریکا به اتهامی که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آن را بزرگترین نقض قوانین امنیتی یک مجموعه اتمی این کشور نامیده، به دادگاه فرستاده شده‌اند.

0

 

 سرویس خبر به دخت/

راهبه کاتولیک ۸۳ ساله و دو فعال دیگر در آمریکا به اتهام اعتراض به تسلیحات اتمی و سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا ممکن است به ۲۰ سال حبس محکوم شوند.

 

خانم مگان رایس و دو فعال سیاسی دیگر از اعضای گروهی هستند که روز ۲۸ جولای سال ۲۰۱۲ در اعتراض به سیاست‌های هسته‌ای آمریکا وارد «تأسیسات امنیت ملی Y-12» واقع در شهر «اوک ریج» در ایالت تنسی شدند و اکنون به همین اتهام به دادگاه فرستاده شده‌اند.

خانم رایس ۸۳ ساله، آقای «گرک بورتجه» ۵۷ ساله و آقای «میشل والی» ۶۴ ساله به جرم ورود غیرقانونی به این مجموعه که محل نگهداری بخش عظیمی از اورانیوم غنی‌شده آمریکا برای تولید تسلیحات اتمی است، متهم شده‌اند. در صورتی که جرم این سه نفر در دادگاه محرز شود آن ها ممکن است به حبس، به مدت حداکثر ۲۰ سال، محکوم شوند.

این سه متهم مشتاقانه به اعمالی که تابستان سال گذشته انجام داده اعتراف کرده، اما بر حق دفاع از خودشان در دادگاه تأکید کرده‌اند.

این سه نفر گفته‌اند: «ما همچنان بر این عقیده‌ایم که ساخت و تجدید حیات تسلیحات اتمی در مجموعه Y-12 تحت قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی، هم غیرقانونی و هم غیراخلاقی است. ما در نهایت باید از قانون عشق و وجدان خودمان پیروی کنیم.»

منبع:فارس/انتهای متن/

 

درج نظر