پدر افغان دختر 20 ساله اش را تیرباران کرد

پدر افغان برای اجرای حکمی که از سوی رهبران مذهبی تحت حمایت طالبان در روستایشان صادر شده بود، دختر خود را در ملاء عام و در مقابل 300 تن از ساکنان روستا تیرباران کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

پدر حلیمه با نظارت رهبران مذهبی روستای محل زندگی‌شان، دخترش را با گلوله‌هایی که به ناحیه سر، شکم و کمر او شلیک کرد، کشت تا وی را به جرم رابطه‌ نامشروعی که به او نسبت داده بودند، مجازات کرده باشد.

کشتن حلیمه که 18 یا 20 ساله و مادر دو فرزند بوده، نشان می‌دهد که افغانستان پس از گذشت 11 سال از سقوط رژیم طالبان هنوز برای حفاظت از زنان با دشواری‌ها و معضلات جدی مواجه است.

پلیس محلی ولایت «بادغیس» در شمال غربی افغانستان در‌این‌باره می‌گوید: حلیمه متهم شده بود که در غیاب شوهرش با پسرعموی خود فرار کرده و پدرش برای مجازات او از رهبران مورد حمایت طالبان راهنمایی خواسته بود.

«شرف الدین شرف»، رییس پلیس ولایت بادغیس می‌گوید: مردم این روستا درباره فرار حلیمه شروع به متلک‌گویی به پدرش کرده بودند. در نهایت یکی از رهبران مذهبی طالبانی در این روستا به پدر حلیمه می‌گوید که دخترش باید در ملاء عام اعدام شود.

رییس پلیس ولایت بادغیس می‌افزاید: پدر حلیمه حکم را به دست خودش اجرا کرد و ما دو روز بعد به آنجا رفتیم اما او و تمامی خانواده‌اش گریخته بودند.

 سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: این قتل که در روز 22 آوریل سال جاری میلادی (2013) در روستای «کوکچاهی» در ولایت بادغیس رخ داد، نشان می‌دهد که کنترل پلیس افغان در بسیاری از مناطق افغانستان تا چه حد اندک و محدود است.

همچنین «حوریه مصدق»، کارشناس عفو بین‌الملل در امور افغانستان می‌گوید: خشونت علیه زنان در افغانستان به صورت بومی همچنان ادامه دارد. زنان نه تنها با خشونت اعضای خانواده برای دلایل به اصطلاح ناموسی مواجه‌اند بلکه اغلب با بدرفتاری و اقدامات غیرعادلانه ناشی از اجرای احکام غیررسمی و سنتی نیز روبرو می‌شوند.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر