زنان مسلمان، تعریف بدیعی از زن به دنیای تشنه امروز ارائه می‌دهند

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان به مناسبت هفته زن بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: زنان مسلمان با نشان دادن نقش الگویی حضرت زهرا(س) و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تعریف بدیعی از زن، به دنیای تشنه امروز ارائه می‌دهند.

0

سرویس خبر به دخت/

شورای فرهنگی اجتماعی زنان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و هفته گرامیداشت مقام زن بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

همه ساله، هنگامه‌ای برپا می‌شود که طراوت معنوی وجودی مقدس و ملکوتی، عطرافشان فضای زندگی شیعیان دلسوخته‌اش می‌گردد. این طراوت را میلاد بانویی بانی می‌شود که زهرایش می‌نامند و آنقدر عظمت می‌یابد تا کلام وحی او را کوثر دانسته، آنچنان‌که عطایش از ناحیه حضرت حق به پیامبر بزرگ اسلام تا مرز ام‌ابیها گویی پدر در حق دخترش پیش‌ می‌رود.

در این زیبایی بی‌مثال و وصف، بعد از گذر قرن‌ها فرزندی برومند به نام روح‌الله چشم به این عالم باز می‌کند تا در انقلابی مقدس و نورانی، افتخار این میلاد بزرگ را به نام زنان جامعه اسلامی ایران ملقب نماید و زن مسلمان ایرانی خود را در اوج معنویت و بزرگی ببیند، چرا که آئینه‌ای از انسانی کامل در قالب یک زن را در مقابل خود می‌بیند.

آری در دنیای پرهیاهو و آشوب غربی زن را به اسم آزادی، بسان کالایی به معرض فروش شهوت‌رانی مردان و یا نیروی کار ارزان و غیره به ذلت و خواری و پشت پازنی به همه عظمت و بزرگی خود سوق داده است، این اسوه و الگوی تمام نمای انسان پرورش یافته در مکتب رسالت و همسری ولایت و مادری ولایت، تشعشعی از زیباترین انوار را به دنیای عاشقان و دلسوختگانش پرتو افشانی می‌کند که نه تنها از زن مسلمان و شیعه و ایرانی دلربائی می‌کند بلکه زنان دیگر مکاتب و مذاهب را نیز در گوشه گوشه عالم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به پاسداشت میلاد این نعمت و موهبت الهی، خدای را به شکرگزاری می‌ستاد و با تبریک این ایام خجسته و نورانی که میلاد بانوی نور، زهرای مرضیه و فرزندش روح‌الله است،‌ یکبار دیگر بر این عزم و اراده تأکید می‌کند تا با تأسی از بزرگ بانوی علت خلقت و عالم هستی از سوی زنان مسلمان با نشان دادن نقش الگویی وی در تمام زمینه‌ها و از جمله عفاف و حجاب و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تعریف بدیعی از زن،‌ این گوهر آفرینش به دنیای تشنه امروز ارائه کنیم.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر